Wat moet ik doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mimipony

Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 19:22

Hallo,

Ik heb een verzorgpaard. Ze is enorm dominant en ook vreselijk groot.
Ik ben er nu al 4,5 maanden mee bezig. Ik heb overal gezocht waar ik kon zoeken, ik heb raad gevraagd waar ik kon.. behalve hier.

Dus hoe los ik dat dominantieprobleem op? Ze loopt me omver, bijt, dreigt soms, is koppig, wil niet meelopen aan halstertouw,...

Ik kom zo vaak terug thuis met een slecht gevoel.. Ik heb ruim 8 jaar ervaring met paarden en toch heb ik het gevoel dat ik dit niet kan. Hoe zorg ik ervoor dat ze zich onderdanig gaat opstellen?

Ik las iets van een join up. Maar ik lees er heel veel slechte dingen over en ik heb daar totaal geen ervaring mee waaruit ik concludeer dat ik dat misschien beter niet doe.

Dankje!
Mimi

PS; Ik ben niet van plan om geld te investeren in professionele mensen.

Caira

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:23

waarom wil je niet investeren in een prof? Zij kunnen je laten zien hoe je dit op moet lossen, vaak al in 1 sessie. Ik kan het in elk geval, maar niet vanachter een computer schermpje...

mimipony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 19:26

Dat kost vaak bakken geld, en het is tenslotte niet mijn eigen paard, ook de eigenaar zou hier nooit mee akkoord gaan.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:27

Jammer dat je niet wil investeren in een goede les van een proff. Inderdaad kunnen ze je na een les vaak al een heel stuk op weg helpen. Klinkt nu niet bepaald veilig voor jou :)

Je zou ook aan de slag kunnen met de levels van Pat Parelli? Volgensmij is daar voldoende over te vinden op internet/in boeken/DVD's waarmee je zelf aan de slag kunt.

mimipony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 19:31