Ik hoop dat dit goed staat, zo niet: excuses!
Namens een vriend van mij die in Hongarije woont plaats ik dit topic. Dit paard staat dus niet in Nederland en wij willen enkel wat meningen horen wat hier mogelijk aan de hand is.
Ik was afgelopen zomer op vakantie in Hongarije, op bezoek bij vrienden. Ik heb hem toen aangestoken met het paardenvirus en een paar maanden later (na veel inlezen etc) heeft hij een paard gekocht: Rigó.

Dit paard heeft hij bij een handelaar gekocht in Hongarije. En daar gaat het er niet aan toe zoals in Nederland. Rigó was broodmager, gewoon echt te zielig. Mijn vriend heeft het beste voor met zijn dieren en wilde daarom ook Rigó kopen. Nu staat Rigó in een weide met 4 andere paarden (waaronder een veulen) en dat gaat super. Hij krijgt voldoende eten en hij wordt steeds mooier.
Rigó heeft voor de kar gelopen, maar is ook onder het zadel te berijden. Alleen in de omgang aan de hand is het een probleem.
Zo ziet Rigo er nu uit (na 2 maanden goed voeren) Je ziet hier ook duidelijk dat hij een gekke bult op zijn kont heeft.. Is dit gewoon bot? (ik heb Rigo nog niet in het echt gezien) Hij is nog best schraal en mist spieren. (Dierenarts in Hongarije heeft er naar gekeken)

Soms bijt hij, soms schopt hij gericht naar je etc. Maar het volgende moment, als mijn vriend in de wei bij hem komt zitten, dan komt hij gewoon gezellig even met je kroelen. Het is een verschil van dag en nacht. Onder het zadel is hij wel braaf.
Nu stuurde mijn vriend een filmpje van zijn gedrag:
En hij zei erbij: op dit moment zijn erg GEEN vliegen, dus waarom doet hij zo raar met zijn hoofd? Als je te dichtbij komt wilt hij je ook bijten!
Pijn? zo ja: waar? rugpijn, nekpijn, buikpijn, oorpijn, kiespijn?
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik lees graag reacties!
) . Vervolgens worden ze rijpaard en gaan ze van veel werk en veel krachtvoer naar niks. Dan vallen de spieren weg en krijgen ze vaker een raar kruis/rare rug. Ze hebben 0 vetreserves dus als ze dan door omstandigheden ook wat vet op hun rib kwijt raken lijken ze in samenwerking met de wegvallende spieren ineens een brooks hospital paard.