heb je zonder te laten wennen gelijk je trekpaard bij de 2 gezet? wij zetten nieuwe paarden altijd eerst een dag in de wei naast de kudde zodat ze kunnen wennen aan elkaar.
voor nu zou ik gewoon lekker een stuk in de paddock af zetten idd zoals hier boven vermeld als vluchtplek. met zijn eigen voer en water. misschien als je dat doet dat je langzaam ook wel verbetering merkt en ze de shetlander vanzelf gaan waarderen en deze een stuk minder vaak hoeft te vluchten. ik zou het iig niet zo laten als de situatie nu is aangezien je ook aangeeft dat de shet drachtig is. dat betekend dus niet te veel stress... en ik denk dat als je door een trekpaard in elkaar getrapt word dat toch wel redelijk stress geeft haha. en daarbij gaat het ook veel te hard.. een shetje kan nooit tegen een trekpaard op dus als je paard en kwaad wil schopt die hem idd kapot. zeker wanneer het shetje in de hoek gedreven is kan het totaal misgaan.
veel succes met het probleem. laat even weten hoe je het op gaat lossen en hoe het dan gaat na een tijdje! ben wel benieuwd!