- er zelf mee aan de slag gaan - even apart zetten van de kudde en dit steeds uitbreiden - accepteren, paarden zijn gewoon kudde dieren
_black_rose_
Geplaatst: 06-10-14 21:09
Af en toe afscheiden van de kudde. Alleen op stap ermee en onderweg veel belonen. Evt wat grondwerk om jullie band onderling te versterken hen het dier ook op jou kan steunen.
Als het lukt, alleen met je paard op buiten rit gaan, kilometers maken. Zo langzaam steeds meer op eigen benen leren lopen. Verder zoals eerder genoemd af en toe scheiden van de rest. Succes!
Iemand op de fiets meenemen in het begin. Een buitenrit in een grote kring maken rondom huis. Eerste stuk van huis af ernaast lopen. Afspreken met iemand anders waarmee je samen rijdt. Eerst naar die ander toewijden of elkaar halverwege ontmoeten. Na een paar keer ontdekt je paard dat er leuke dingen gebeuren tijdens buitenritjes.
friesiszwart
ik heb het opgelost door het laatste stuk naar stal alleen door te rijden en / of alleen van stal te vertrekken en met iemand anders afgesproken elkaar tegemoet te rijden daarna verder te rijden, ca 2 km alleen en daarna verder. Op een gegeven moment ging mijn paard alleen mee op pad. Een vakantie alleen met mijn paard in die periode heeft ervoor gezorgd dat ik nu overal alleen met haar naar toe kan gaan.
Misschien helpt het ook om weg te gaan als de rest op stal staat? Dat helpt bij mijn pony heel erg, omdat ze dan minder op hoeft te letten op wat er in haar wei gebeurt.
Wat ik zou doen is als je met meerdere mensen in de bak rijd kleine stukjes achter iemand aan rijden en dan steeds vaker wenden, maar ik weet niet of dat je vraag beantwoord.
_leukerdd
Geplaatst: 24-10-14 18:50
liespower94 schreef:
- er zelf mee aan de slag gaan - even apart zetten van de kudde en dit steeds uitbreiden - accepteren, paarden zijn gewoon kudde dieren