Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zogauw hij daar gewoon goed naar luistert die oefeningen onderweg naar de wei meepakken. Dus stil zetten, achteruit laten lopen etc. 
palousa_boy schreef:Ik ken er ook een die het doet, van het ene op het andere moment springt hij in galop, en rent zo de wei in.
De eerste paar keer hebben we vanalles geprobeerd maar alles hielp maar 1 of 2 keer, daarna ging het gewoon weer zoals van ouds.
Wel gebeurde het altijd op hetzelfde punt
Na een tijd hebben we maar besloten om hem gewoon te laten gaan. Hij rent toch alleen maar naar de wei, en hem vasthouden oid werd gewoon gevaarlijk.
Dus we zorgde dat het hek van de wei open stond zodat hij de wei op kon, haalde het touw los door z'n halster heen en als hij op het punt was waar hij besloot te gaan rennen, lieten we het touw uit het halster glijden en liep het paard rustig naar de wei.
_Anneruth schreef:Loslaten zou ik liever niet doen.. ze zullen maar onderuit gaan. Tenzij het geen stenen ondergrond is. Daarbij wordt het probleem niet opgelost.
. _Anneruth schreef:Loslaten zou ik liever niet doen.. ze zullen maar onderuit gaan. Tenzij het geen stenen ondergrond is. Daarbij wordt het probleem niet opgelost.
Ik ken twee gevallen.. mijn eigen paard. Inmiddels doet hij het niet meer maar dat heeft even geduurd.. Ik had en de longeerlijn eraan en brokjes in mijn hand. Al voerend liep ik richting de paddock en dat hielp. De longeerlijn had ik er aan zodat hij me in ieder geval niet helemaal ontkwam. En de lijn had ik echt in twee handen alsof ik mijn teugels vasthield en ik had mijn handschoenen aan. Zo voorkwam ik dat de lijn door mijn handen werd getrokken en ik er brandwonden aan overhield.
Het andere paard wat ik ken, duwt heel sneaky en snel zijn hals erin en doet zijn hoofd naar rechts. Daar is echt geen houden aan. Dat is niet mijn paard dus of en hoe dat is opgelost, geen idee.
toch een keer gedaan om te kijken wat hij deed als ik vast hield, was geen succes dus.max66 schreef:ik zou hem gewoon weer uit de wei halen en overnieuw lopen. Hij mag niet beloont worden door dit gedrag.
Als je voelt dat hij er vandoor wil gaan, dan zet je hem alvast in de achteruit, net zo lang tot hij ontspannen mee loopt. Aangezien je over een weg moet lopen kun je je geen fratsen veroorloven, gelijk aanpakken dus! Het is hem nu twee keer gelukt, dit is al twee keer teveel...