Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
leoenpat schreef:Bedankt voor de reacties. Ja maar is het ook niet een soort rangorde bepaling? Voor nu is het verder een stabiel groepje bij elkaar. Behalve dat het hengstje wat uitdagender is. Maar de rust zal mogelijk veranderen als de merrie het veulen heeft en hengstig wordt Hoeft niet natuurlijk maar is een mogelijkheid.
Nee hoor ik castreer hem niet als dit niet nodig is. Ik merk verder niks aan hem hij is goed opgevoed, en kan gewoon naar buiten met de anderen zou niet weten waarom ik hem zou moeten castreren. Mocht zijn gedrag dermate veranderen dat hij niet meer zo makkelijk hanteerbaar is dan is het een ander verhaal. Zijn broer was echt zoveel hengst dat ie zichzelf in de weg zat en die was ook hele vijandig naar andere paarden dus die is wel gecastreerd.Maar van deze wil ik een veulen fokken.
Was wel benieuwd of andere ook ervaring hebben met de samenstelling ruin merrie hengst?
leoenpat schreef:Ja dat is een mogelijkheid Joolien daar heb ik ook aan gedacht. Nu is mijn ruin niet echt geïnteresseerd in de merrie, dus zou ook zomaar kunnen dat ie het zo laat en de hengst zijn gang laat gaan.
Mijn hengstje heeft elke morgen hetzelfde ritueel, kijken of ze al zin heeft in zijn avances. Dat doet niks met het ruintje die kijkt en reageert daar niet op. Het merrietje maakt hem heel duidelijk dat er geen lol te beleven valt met haar. Een paar ferme slagen naar achteren brengen hem dan al snel weer met de hoefjes op aarde moet ik zeggen:)
Het kan stress oproepen bij de hengst zelf maar ook bij andere paarden. Een hengst kan zichzelf kapot lopen, ook op stal. Een hengst kan gevaarlijk worden, naar andere paarden maar ook naar mensen en een hengst kan onhandelbaar worden. En zelfs van die kleine drommels kunnen problemen geven
hij dekt gewoon met een halster om met leadrope er aan, wachten is wachten en als ik zeg dat er niet gedekt gaat worden dan word er ook niet gedekt en lopen we weer rustig weg
hij is gewoon schijtbraaf, heel makkelijk te houden staat achter een draadje van amper 80 cm.
NatasjavE schreef:Hengst moet je niet bij de merrie laten.
Geeft de merrie en de hengste stress. Zeker als straks het veulen er is.
. jammere voor hem was dat hij niet wist hoe het moest,
maar ik bedoel maar, ineens was er een omslag...