Mijn gribaldi merrie van 14 jaar al 8 jaar in mijn bezit flipt!
Elk begin van het weide seizoen
is ze lastig te houden op weg naar de wei..dit ebt dan na een week regelmaat weg. Soms probeert ze het nog wel eens maar dan kan ik haar makkelijk corrigeren door achteruit te lopen en opnieuw... 3 maanden geleden zijn we verhuisd mijn merrie met een ruin die al 3 jaar samen staan. Ruin heeft verlatingsangst
en steekt haar af en toe aardig aan maar dat word wel wat minder nu hij weet dat zij terug komt.
Nu begint ze sinds een week het voorjaarsgedrag te vertonen en nog wat extraatjes
is onderweg naar de wei niet te houden
rent en bokt in de wei als een wilde
...alleen het terugzetten helpt niet meer
ze word er alleen maar heter van en heter en heter tot ze steil overeind komt.ik kan haar nu niet meer houden mijn vriend neemt het dan over
Het valt ook op dat ze in de omgang steeds zuurder is
met zadelen kom ik met hoofdstel aan draait ze dr kont naar me toe
niet stilstaan op de wasplaats.. Bang voor een kalfje wat normaal allemaal geen probleem isNu doe ik veel aan grondwerk, maar dat is het hele probleem. zo in de bak kan ik daar aardig mee aan de gang.... maar als het erop aankomt...ze heeft dan totaal geen interesse in mij met mijn grondwerk
en walst als een tank door mij heen
nu je het zegt.. we hebben het wel erg druk gezien we zojuist een bedrijf hebben overgenomen waar we ook wonen met de paarden. Maar ik zie mijn paard altijd als ontspanning
en ben bewust altijd rustig met haar bezig en neem er ook echt de tijd voor maar dit is niet ontspannen te noemen
en dit is pas sinds een week of 2
3 maanden geleden was er niks aan de hand
en toen zat ik echt in een stressvolle periode
niet harder maar consequenter aan gaan pakken dan maar ben benieuwd