Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bigone schreef:Je denkt de aanleiding te weten, fijn maar eerst uitsluiten of ze van de eerste keer achterover klappen geen rugprobleem heeft overgehouden. Vooral omdat je zadel aan gort is kan dit toch wel iets veroorzaakt hebben in haar rug, is dat allemaal goed dan iemand inhuren die dit probleem aan kan en haar weer op een normale manier kan laten reageren.
Kabayo schreef:Ja klopt , alleen op wedstrijd. Als het pijn of dergelijke zou zijn moet ze het thuis ook doen lijkt mij.
ik stap altijd zonder kruk op. Ze doet het soms , nu dus 5 keer. Ze is zelf beleerd en is nu 6 jaar. Angst kan het denk ik niet zijn. Ze is niet bang. Ze staat stil , ik geef zachtjes been om vooruit te stappen en dan explodeerd ze..
bigone ,weet ik zo niet. Is alweer tijdje terug en mn moeder ging er met haar heen ,ik was op school
Cardy schreef:Als een paard op deze manier achterhoofd slaat, denk ik toch als eerste aan spanning i.c.m. de singel (verzamelwoord: singeldwang).
- Hoe reageert ze verder op de singel (thuis en op wedstrijd)?
- Is ze al volledig aangesingeld als je erop stapt?
- Hoe reageert ze op wedstrijd als je nog niet volledig hebt aangesingeld en wanneer je de singel nog vrij los hebt?
- Wat doet ze als je op wedstrijd meerdere keren op en afstapt, zonder weg te stappen? En daarna pas wegstapt?
- Wat doet ze als je haar op wedstrijd eerst laat draaien om haar as (dus niet op je been weg laten stappen, maar echt omdraaien)
- Wat voor singel heb je en heb je andere singels al geprobeerd?
- Wanneer is er voor het laatst een zadelmaker bijgekomen?
funnyhorses schreef:Als ts er wel in draf op kan stappen lijkt mij dat er toch iets niet helemaal goed in de rug zal zijn.
Thuis is het dier in zn vertrouwde omgeving en loopt daar misschien braaf door de pijn heen.
Op een groot wedstrijdterrein is het veel spannender,wie weet hoe het paard zich verkrampt in zn lijf dat verklaard misschien ook waarom het in draf opstappen wel lukt.
Zowiezo als je paard omklapte met zadel op zn rug zou ik zéér alert zijn want dat is immers niet niks wat dat met een paardenlijf kan doen/veroorzaken.
Ik geloof niet dat het een spelletje is dit zou ik toch grondig laten nakijken ts.
Heel vervelend en vooral heel erg gevaarlijk is dat,ik hoop dat de oplossing snel word gevonden.
listiglistje schreef:Nog een tip: http://www.bokt.nl/markt/ad/276328/eric ... ant-singel
hele fijne singels, ik heb er zelf ook een (ook paard met opstapproblemen)
Kabayo schreef:funnyhorses schreef:Als ts er wel in draf op kan stappen lijkt mij dat er toch iets niet helemaal goed in de rug zal zijn.
Thuis is het dier in zn vertrouwde omgeving en loopt daar misschien braaf door de pijn heen.
Op een groot wedstrijdterrein is het veel spannender,wie weet hoe het paard zich verkrampt in zn lijf dat verklaard misschien ook waarom het in draf opstappen wel lukt.
Zowiezo als je paard omklapte met zadel op zn rug zou ik zéér alert zijn want dat is immers niet niks wat dat met een paardenlijf kan doen/veroorzaken.
Ik geloof niet dat het een spelletje is dit zou ik toch grondig laten nakijken ts.
Heel vervelend en vooral heel erg gevaarlijk is dat,ik hoop dat de oplossing snel word gevonden.
Maar pijn heeft ze niet.. er zijn al veel mensen bijgeweest.. zoveel verschillende fysios en krakers maar niks.