Happen zonder agressie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSBSx

Happen zonder agressie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 17:10

mijn shetlander bijt zonder dat hij boos is, hij zet overal graag zijn tanden in, en jup de poetskist, koekjesdoos, vest, zweep, mobiel heeft hij helaas al gehad, en owja... de oor van mijn moeder! maar die is nog heel ;) het is een schat van een pony ... daar ligt het niet aan, maar hoe leer ik het hem af?
:)F

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:11

Herkenbaar , hij wilt alles graag 'proeven' wat los en vast ligt. Vaak als ik mijn stem verhef weet hij heel goed dat het niet de bedoeling is. Na een tijd weten ze ook wel dat het niet meer mag.

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 17:21

PrinceAmos schreef:
Herkenbaar , hij wilt alles graag 'proeven' wat los en vast ligt. Vaak als ik mijn stem verhef weet hij heel goed dat het niet de bedoeling is. Na een tijd weten ze ook wel dat het niet meer mag.

zet de joune ook de tanden erin?

Chiave

Re: Happen zonder agressie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 17:25

Ik zou 'm dat heel snel afleren, voordat er kinderhandjes in zijn mond verdwijnen.
Hij krijgt van mij een corrigerend tikje. Ik wil dat hij loopt en gedraagt naar mijn hand, dus vandaar.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:19

Niet altijd , zoals in zweepjes , halstertouwen etc etc doet ie het wel. Als het te ver gaat inderdaad een corrigerend tikje en het is zo weg!

Shellebel93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:23

Pffff mijn shet doet precies het zelfde.. behalve als mijn kleine neefje mee is. Dan doet ze zo lief en zo voorzichtig! Maar als ik alleen in het land ben dan zijn meestal mijn schoenen de pineut, mijn broekspijpen, halster, halstertouw en zelfs m'n billen zijn niet veilig meer ! Maar als ik m'n stem verhef weet ze het precies! Ze wil graag altijd alles uitproberen en kijken hoe ver ze kan gaan...

konijntje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:25

miss voelt hij zich onprettig of niet op zijn plek.

Britt_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:29

Ik zou het niet tollereren.. Dit kan van kwaad tot erger gaan.. Vind het oor van je moeder al veel te ver gaan.. Zodra hij ergens naartoe wil happen meteen een flinkt tik op zn neus verkopen.. Zijn ze het zo afgeleerd! Ookal doet ie het niet uit agressie, niet toelaten!!

Youri1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:02

Happen in menselijke onderdelen betekend gewoon een tik op de neus. Geen aai, maar een goeie tik. Ook al lijkt het niet uit agressie, als je hand er een keer in zit doet het flink pijn. Pony mag gewoon weten dat bijten niet hoort.

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 09:39

Youri1996 schreef:
Happen in menselijke onderdelen betekend gewoon een tik op de neus. Geen aai, maar een goeie tik. Ook al lijkt het niet uit agressie, als je hand er een keer in zit doet het flink pijn. Pony mag gewoon weten dat bijten niet hoort.

jup, ik geef hem ook altijd een tik op zijn neus, maar het is een shet, hij houd maar niet op. ik loop erover te denken om het met een waterpistooltje af te leren, (zo'n kleine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:43

xSBSx schreef:
Youri1996 schreef:

jup, ik geef hem ook altijd een tik op zijn neus, maar het is een shet, hij houd maar niet op. ik loop erover te denken om het met een waterpistooltje af te leren, (zo'n kleine)

Van wie heb je dat geleerd? Een waterpistool? En dan een pony die doodbang wordt voor water?

Gewoon een harde tik over de neus geven dan is hij het zo afgeleerd, en dat stukje:
''maar het is een shet'', hier longeer ik ook altijd een shetlander die onder het longeren naar binnen wilt vallen en dan een bok naar me geven, dikke tik gegeven en ze heeft het nooit weer geprobeerd. :j

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:30

xSBSx schreef:
Youri1996 schreef:

Shetlanders zijn ook paarden. Als je het op die manier niet afleert, dan tik je dus niet hard genoeg. Dan geef je hem een tik, en denkt hij, ach, voor dit tikkie kan ik het wel nog een keer doen.
Hoe denk je dat paarden dit bij elkaar afleren?

Je kunt in 1 keer je pony afleren om te bijten. Namelijk in 1 keer duidelijk zijn. Desnoods met een flinke klap voor zijn kop. Bijten is NO-GO!

SoSoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:54

mijn paardje hapt ook qonstand heel irritant, ik had als tip van een beroemde paardenfluisterar (ben ff zn naam kwijt) gekregen dat je het in ieder geval absoluut op geen enkele manier mag belonen, een flinke tik werkt ook niet altijd even goed, bij de meeste paarden wel maar die van mij gaat dan bijvoorbeeld gewoon met je vechten dus hij hapt gewoon weer terug en das wat minder.... maar soms zet ik mijn nagels in zijn neus, dat werkt bij hem wel wat beter...

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:54

Doet mijn verzorgfjordie ook altijd, hij hapt niet echt gericht maar toch vind ik dat je dat niet kan tollereren.
Als ik een tik gaf op zijn neus ging hij gewoon door, daar heeft ie spijt van gehad :p Meestal kun je beter één harde knal geven als tien keer een kleine tik.
Plus dat als je elke keer kleine files geeft je paard gaat merken dat je niet tegen hem opkunt, als je hem een keer goed duidelijk maakt dat happen niet mag zal hij waarschijnlijk ook respect voor je hebben :"

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:55

Hmmm, autocorrect is een beetje in de war... :roll: *files = tik

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:56

Flinke tik geven elke keer dat hij het doet.

Mellox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:33

Consequent zijn!