Mijn pony is heel erg bang van koeien, in de zin van dat hij er niet langs durft als de koe 100 meter verderop staat.
Hij staat dan stil met zijn neusgaten helemaal open of hij gaat door het lint en ik krijg hem niet meer rustig. Dit is een groot probleem omdat ik graag buiten rijd en er dus heel veel koeien langs de paden staan.
Staat je paard op een pensionstal of een boerderij.
Wij hebben een paard dat heel bang is voor koeien en we hebben hem gewoon in de wei naast de koeien gezet veel geren en gespring maar een week later was het helemaal goed en nu kunnen we gewoon op buitenrit.
Mijn pony is er ook bang van. Het helpt als er iemand meefietst die voor ons blijft of als er een ander paard bij is dat niet bang is. Mijn pony durft inmiddrls ook alleen langs koeien die in een weiland staan. Gaan de koeien rennen dan is hrt een andet verhaal denk ik. Gewoon wennen dus.
Nico12
Geplaatst: 04-08-14 22:39
Mijn oplossing werkt goed maar is meestal niet bruikbaar. Zet je pony in een wei waar in de wei ernaast ook een koe of koeien staan.
piezze
Geplaatst: 04-08-14 22:41
Of een koe in de stal naast de jouwe. Koe in bruikleen
aeolusnr1
Geplaatst: 04-08-14 23:47
Er zullen vast wel meer mensen zijn die jou kunnen helpen met dit probleem. Maar het is dan natuurlijk ook wel belangrijk te weten waar jij ergens zit, hoe verder de afstand, hoe duurder de verplaatsingskost zal zijn natuurlijk. Je mag me altijd privé aanschrijven.
Die van ons heeft het ook... het vlekken angst syndroom... Met een rustig paard ernaast oefenen, oefenen, oefenen en oefenen...
Eigenlijk niet teveel aandacht zelf aan de koeien besteden. Sommigen mensen gaan zelf dan ook naar die beesten zitten staren. Richt je blik vooruit, de kant op waar jij naartoe wilt gaan. Goed je benen eraan houden en lekker diep in het zadel zitten...
paard naast een koeienwei zetten kan natuurlijk ook, maar je moet ook maar net in die gelegenheid zijn...