Ik heb 2 ruinen, een 6- en een 21-jarige. Ze staan 24/7 buiten, hebben 2 grote weides, een schuilhok en een piste tot hun beschikking.
De jongste is echter een geweldige sloper: àlles krijgt hij kapot. Ik heb tegenwoordig al schrik om naar de wei te gaan omdat ik niet wil weten wat ik weer ga aantreffen.
Zo breekt hij bvb prikpaaltjes doormidden, trekt hij de dakgoot van het schuilhok er af, stampt of trekt hij de waterbakken omver, breekt hij de houten planken rond m'n boompjes in twee,... Mijn oudje een vliegenkap aandoen? Buiten hem gerekend
! Dat moet er binnen het uur af!Ook slaagt hij er regelmatig in om uit te wei te geraken (3 rijen lint met stroom op), vraag me niet hoe hij het doet...
Er liggen een paar houtstronken in de wei, en ook heeft hij een jollybal waar hij af en toe eens helemaal los op gaat, maar wat kan ik nog meer doen om hem te entertainen en te zorgen dat hij m'n infrastructuur niet elke keer weer sloopt? Iemand tips?

"Voor de rest moet hij niets kunnen hoor, alleen ongelooflijk speels zijn!"
.
Ik geef grif toe dat een jong paard erbij al misschien veel zou oplossen, maar dat is voorlopig echt nog niet aan de orde.