Hoi,
al vaak topic's geplaatst over het beleren van appie. Er is nogal wat gebeurdt waar door ik twijfels krijg, ik denk dat hij last van zijn rug heeft, maar het kan ook gewoon klieren zijn.
2 jaar geleden zijn we begonenen met beleren, alles ging goed. Alleen toen meneer door had dat hij mij er kon af gooien heb ik nogal wat pijn opgelopen, hij heeft me nageschopt ik heb onder hem gelegen want hij liep over mij heen... Ik wou er toen absoluut niet meer op. Geen zin in nog een hoefafdruk in me rug te krijgen. Ik heb de tip van een paar bokkers gehad om grondwerk te gaan doen, had ik toen nog nooit van gehoord dus ik ben de boeken ingedoken en veel aan het googlen geweest. In het begin de basis gedaan; volg de leider, achteruit,sturen ben toen ook veel met druk en belonen bezig geweest en ik heb de L shape veel gebruikt. Het was super leuk, Appie ging steeds beter luisteren en ik kreeg wat vertrouwen hij wat in mij, zo hebben we het opgebouwd. Het is echt een super leuk beest! Hij heeft veel angsten overwonnen! Ik ben echt super trots alleen bij het beleren heb ik toch mijn twijfels, de zadelmaker is komen kijken maar die zegt dat het niet met zijn rug is, ik heb toch een beetje twijfels. Zou het kunnen dat het iets met zijn rug is en hoe kan je zo iets zeker weten? Ik wil hem namelijk echt geen pijn doen!
Groetjes Elisa