Van een Softy merrie naar een merrie die nu van zich afbijt.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Van een Softy merrie naar een merrie die nu van zich afbijt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 00:07

Hallo Allemaal,

mijn tinker merrie heb ik nu 2 jaar en staat op een grote weiland met 7 andere pony's . Ik kocht haar als 1 jarige tinkertje en ze kwam samen met mijn tinker ruin die was toen 2. De merrie en de ruin stonden vanaf het begin altijd bij elkaar.

De merrie was echt een softy en liet ze vooral weg jagen bij het hooi voeren , mijn ruin daar tegen over die liet ze niet weg jagen . We hebben een paddock waar de pony's kunnen drinken en kracht voer kunnen eten en als daar de groep bij elkaar was om te drinken dan liet zich ze weg jagen en als er een hek in de weg stond sprong ze daar over . ( een hek van 1.20cm en zo wat uit stil stand )

Dit heeft bijna 2 jaar geduurd ( was ook niet elke dag maar zo af en toe ) , tot een paar weken geleden zag ik dat mijn merrie nu opeens van zich afbijt. Ik was eens op een avond naar mijn tinkers om te voeren en toen ze weer bij de groep konden deed ik de paddock open en daar kwam een andere pony aan. Ik weet niet wat er precies gebeurde ,ik was alles aan het inpakken op mijn fiets en hoorde opeens een flinke lawaai en ik keek om en zag mijn merrie was aan het bijten en trappen , dat had ik haar zo nooit zien doen.

Aan een kant ben ik wel blij dat mijn merrie nu van zich afbijt , maar aan de andere kant ben ik niet blij hoe zich van haar afbijt. Dat kan er soms heftig aan toe gaan. ik dat vind ik minder.

Caira

Re: Van een Softy merrie naar een merrie die nu van zich afbijt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:33

ze wordt volwassen en gaat kijken wat ze kan bereiken in de groep, volkomen normaal.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 01:05

Caira schreef:
ze wordt volwassen en gaat kijken wat ze kan bereiken in de groep, volkomen normaal.

Dat is zeker waar en dat weet ik ook.

Shayla

Re: Van een Softy merrie naar een merrie die nu van zich afbijt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 01:11

Gewoon normaal paardengedrag hoor ;) Niks aan te doen en je vooral niet te druk om maken.....

Je wil niet weten hoe mijn nu 17 jarige tinker merrie tekeer kan gaan om even duidelijk te maken dat zei de baas is. Bijten, trappen en achterna zitten met een gesperde mond......

Wordt vanzelf minder als de rangorde eenmaal goed bepaald is.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 16:29

Shayla schreef:
Gewoon normaal paardengedrag hoor ;) Niks aan te doen en je vooral niet te druk om maken.....

Je wil niet weten hoe mijn nu 17 jarige tinker merrie tekeer kan gaan om even duidelijk te maken dat zei de baas is. Bijten, trappen en achterna zitten met een gesperde mond......

Wordt vanzelf minder als de rangorde eenmaal goed bepaald is.

Dat doet mijn merrie dus ook en de andere pony's weten nu ook wel dat ze met haar niet meer kunnen sollen.

Ik zie dat mijn merrie elke dag veranderen , ze wordt veel meer volwassenen en begint ook meer aandacht te vragen :D ! Dat is gewoon geweldig om te zien.