Sinds een paar maanden werk ik op een handelstal met jonge paarden. Deze paarden moeten alles nog leren qua zadelmak maken en longeren. Nu ben ik 2 weken geleden begonnen met een ruin van 4jaar. Super lief beestje alleen onwijs dom en bang. Nu gaat het wel beter gelukkig en luisterd hij beter. ALLEEN elke keer als ik het bit in wil doen gooit ie zijn hoofd omhoog en schud hij alle kanten op. Na een half uur bezig zijn lukt het wel. Heeft iemand tips om een bit een beetje leuk telaten worden bij hem?
hoelang is het geleden en zijn er tanden getrokken met name wolfstenden. dan kan het soms nog wel weken duren voordat ie het snapt dat het niet zeer doet.
Laat een ervaren collega meekijken. Het kan zijn dat het paard last van het gebit heeft, maar het kan ook "opstandig" zijn en misbruik maken van je onkunde. In alle gevallen is het belangrijk dat er snel aandacht aan besteed wordt. Wees niet bang om te vragen, daar is nog nooit iemand dommer van geworden
Esther43
Geplaatst: 24-07-14 20:26
mischien een paar keer herhaaldelijk in en uit de mond brengen van het bit. En als hij het hooft omhoog doet gewoon blijven staan, niet iets doen. En dan hopen dat het paard er zat van word. Als hij dan in de mond zit even laten zitten en daarna weer proberen? ik ben er geen kundige in maar ik heb het mijn eigen pony zo aangeleerd