aanvallen in de wei wat nu ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

silkeireja

aanvallen in de wei wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 14:14

Hoi
Ik mag sinds kort een Shetlander verzorgen. de Shetlander staat nog niet zo lang in die wei en heeft net een nieuw baasje die er verder niet veel mee wil doen. daarom mag ik hem verzorgen. het vorige baasje stond hij op een camping. waarschijnlijk is hij daar niet goed behandeld door alle kinderen die daar waren. als ik in de wei kom dan valt hij mij aan en bijt me en trapt me. ik heb al veel geprobeerd maar niks werk dus een tijdje geleden gaf ik op. nu wil ik toch wel weer proberen omdat ik zie dat hij bang is en daarom dat doet wat kan ik het beste doen ? Ik krijg geen eens een halster om en ik kan hem amper aaien achter het hek ik wil zijn vertrouwen winnen maar als ik in de wei kom word ik aangevallen wat nu ?
Laatst bijgewerkt door silkeireja op 24-07-14 14:27, in het totaal 3 keer bewerkt

silkeireja

Re: tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 14:20

????

Nina1999

Re: tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:23

Met punten ertussen leest het wat makkelijker.....

Mioux

Re: aanvallen in de wei wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:42

dit lijkt op weinig respect,niet willen "werken" etc. Is de shet ook al eens uit de weide gehaald met alleen poetsen? of moet/moest die altijd werken? Ben je onzeker in hem pakken,en zeg je niks? Of loop je rechtop schouders naar achter en roep je duidelijk en luid "nee" als hij dit wil doen? Welke tekenen geeft hij van te voren? Zie je niks of geeft hij al een slechte indruk met oren naar achter etc ?

rakmon123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:43

Gewoon rustig bij het hek gaan zitten elke dag een halfuurtje de pony zal zien dat jij niks doet of geef hem desnoods een appel over het hek.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:43

Ik zou niet per see iets lekkers geven,maar gewoon zitten of staan bij t hek en praten of dergelijke is wel weer een idee. Als jij altijd wat lekkers geeft gaat hij dit verwachten en dit gedrag moet natuurlijk niet beloond worden

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:47

Ik zou iemand er bij zoeken die hier wat meer verstand van heeft, zodat diegene jou kan helpen het vertrouwen van de pony terug te winnen.

silkeireja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 15:32

Nee ik ben er totaal niet bang voor maar als ik boos word krimt hij helemaal in elkaar en rent hij bang weg

silkeireja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 15:34

Mioux schreef:
dit lijkt op weinig respect,niet willen "werken" etc. Is de shet ook al eens uit de weide gehaald met alleen poetsen? of moet/moest die altijd werken? Ben je onzeker in hem pakken,en zeg je niks? Of loop je rechtop schouders naar achter en roep je duidelijk en luid "nee" als hij dit wil doen? Welke tekenen geeft hij van te voren? Zie je niks of geeft hij al een slechte indruk met oren naar achter etc ?
het is me een keer gelukt om hem te krijgen en toen heb ik hem alleen maar gepoetst en veel liefde gegeven

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:38

En als je de eigenaar eens mee vraagt? Dan kan je zien hoe die t doet en hoe de shet reageert etc ?

silkeireja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 15:56

Mioux schreef:
En als je de eigenaar eens mee vraagt? Dan kan je zien hoe die t doet en hoe de shet reageert etc ?

De eigenaar heeft wel eens gekeken alleen het is een oude man die er ook niet heel veel verstand van heeft

silkeireja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 15:57

En de eigenaar zelf doet er niks mee alleen eten geven en water bij vullen

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:00

Je kan misschien wel vragen of die hem eens wilt pakken?

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:02

Rustig bij hek zitten en tegen hem praten. Niet te snel proberen aan te raken. Je moet laten zien dat je hem geen pijn gaat doen. Steek als hij rustig is je hand door het hek en laat hem ruiken. Geduld geeft hem de kans je te leren kennen. Volgende stap, hetzelfde binnen het hek, maar dan wel blijven staan. Rustig opbouwen tot hij je vertrouwt. Daarna pas proberen te aaien. Niet op zijn hoofd, maar hals of zijkant.
Ik hoop dat dit lukt en dat je er straks toch een leuke verzorgpony aan hebt.