Weidemaatje gaat vertrekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissDD
Berichten: 684
Geregistreerd: 12-03-13

Weidemaatje gaat vertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 00:42

Het weidemaatje van mijn paard gaat vertrekken, echter is mijn paard super verknocht aan zijn vriendje, dus ik maak me een beetje zorgen.
Voorbeeldje, ook al zijn alle paarden op stal, als zijn maatje (die ook naast hem staat op stal) nog niet binnen is, is hij niet eerder rustig dan dat ook hij op stal staat.
Meerdere keren trof ik hem heftig zwetend en gillend aan in stal als zijn maatje uit rijden was.
Ook in de wei blijft hij roepen, al is hij daar wel iets rustiger dan op stal.

Nu hij voorgoed weggaat omdat zijn bazinnetje hem naar een andere stalling gaat verhuizen, zie ik de bui dus al hangen. Heeft iemand ideeën of tips hierover?

MissDD
Berichten: 684
Geregistreerd: 12-03-13

Re: Weidemaatje gaat vertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 12:05

Iemand tips?

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Weidemaatje gaat vertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:09

Wanneer gaat het paard weg? Staan ze normaal maar met z'n tweeën? Dan nu al beginnen met het groter maken van de groep. En wanneer het paard gaat verhuizen, kan je de jouwe afleiden met voldoende voer. Meestal valt het kwartje wel na een tijdje en leggen ze zich erbij neer.

cheybinky

Berichten: 862
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: Denekamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:09

word gewoon laten wennen denk ik, misschien met een ander paard op t land proberen?

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:11

Staan ze ook met z'n 2 en in de wei/paddock of ook nog met anderen? Anders zou ik alvast proberen hem met een ander te gaan zetten. Verder zorgen dat hij lekker bezig is met genoeg ruwvoer e.d., al hebben ze daar soms niet eens oog voor als ze paniekerig zijn natuurlijk. Lastig probleem en zal echt even tijd kosten denk ik voor hij er aan gewend is dat zn maatje er niet meer is.

MissDD
Berichten: 684
Geregistreerd: 12-03-13

Re: Weidemaatje gaat vertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 08:44

Ze staan idd met z'n tweeën. Hij gaat volgende maand weg. Het vervelende is dat hij niet met elk paard kan staan, maar heb gelukkig een stalgenootje bereid gevonden om haar merrie bij hem in te zetten.
We gaan deze week kijken of ze een beetje met elkaar kunnen.
Als dat zo is dan misschien de laatste week al ruilen.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:15

Fijn dat er in ieder geval met je mee gedacht word, hopelijk klikt het met de merrie. (en gaat hij daar niet zo aan kleven als aan de ruin straks :D )

MissDD
Berichten: 684
Geregistreerd: 12-03-13

Re: Weidemaatje gaat vertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 15:24

Dat hoop ik ook ;)