Ik loop tegen een probleem aan. Ik heb de luxe om mijn paard aan huis te stallen vriendlief heeft alles mooi aangelegd paarden staan in een kapschuur om het hoekje ligt de wei en de bak.. Ik had altijd mijn merrie die veel alleen stond op pensionstallen (in een weitje) en op de laatste stal had ze dan een vriendje die ze wel heel kon houden omdat hij eieren voor zijn geld koos. En wie wil er nu nog een paard alleen houden? Juist ik had besloten hem erbij te nemen. Nu heb ik ze afgelopen zondag naar huis gehaald
De eerste dag naar de wei was een drama de merrie eerst
de ruin brak de tent af toen we weg liepen. volgende dag de ruin eerst ook de merrie brak de boel af ze staan den welgeteld 2 minuten alleen...Ik dacht prima...went vanzelf ze hebben alleen elkaar in een vreemde omgeving dus dat is logisch.Nu zijn ze na een week ook echt vrienden geworden voorheen hoefde de merrie maar zuur te kijken en de ruin dacht ok doei..nu staan ze elkaar heerlijk te poetsen in de wei
word ik op zich wel blij van.De ruin is 18 en met vervroegd pensioen ik longeer hem nu om de dag zodat de merrie ook alleen achter leert blijven (wat ze vroeger trouwens altijd kon) en dan eerst 10 min volgende x 20 zodat ze weet dat hij toch wel terug komt
en andersom idem.Maar het lijkt erger te worden i.p.v. minder.. hebben jullie tips of ideeën?
Ik was niet van plan om er nog een bij te nemen want zo blijf ik bezig ik heb er al een bijgenomen voor de merrie moet ik er dan nu nog een bij nemen voor de ruin? en dan? nog een voor het vriendje van de ruin?
). Ze laten zichzelf en het terrein echter wel heel, dus zo is het dan maar. Ze rennen en hinniken, maar ik kan er echt maar 1 tegelijk meenemen.
helaas gaan we nooit met zn tweetjes op pad