Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
alice0cullen schreef:Sommige merries hebben helaas meer last van hun hengstigheid dan andere zijn hormonen.
Vertoont ze dit gedrag echt alleen als ze hengstig is of ook daarbuiten.
Als het alleen door de hengstigheid komt zou je eventueel hormoon spuiten kunnen gebruiken in overleg met je DA maar dat wordt volgens mij alleen gedaan als het heel erg is.
Hebben jullie haar in de tussentijd opnieuw gedekt of heeft ze alleen een veulen gehad anders is dat misschien ook een oplossing indien mogelijk om er een veulen bij te fokken. Sommige merrie veranderen dan helemaal weer terug in hun oude zelf.
kensin schreef:waarschijnlijk zal ze de hengsten wel ruiken ( en zij haar ook?) misschien is ze er gewoon wel aan toe een veulentje te dragen, kan natuurlijk jouw situatie niet inschatten en of het haalbaar is, wat is het doel waarmee je de shet heb gekocht?
Hormoon spuiten zou ik afraden, is nou niet echt een fijne oplossing voor je pony.
Djaikha schreef:Ik krijg niet het idee dat het gelinkt is met het eerdere veulen van 5 jaar terug. Sowieso is het goed om eerst gezondheidsredenen uit te sluiten voordat we gaan speculeren over gedragsredenen. Vandaar, wat zei de DA?
Djaikha schreef:De reden dat ik vraag naar de mening van de DA is dat dit heel goed een lichamelijk probleem zou kunnen zijn. Jammer dat je eigen DA er momenteel niet is. Als het nog lang duurt voordat hij/zij terugkomt, zou ik toch wel naar een andere DA gaan.
?!
Verder is ze hartstikke gezond, het zit echt tussen dr oren. Ik hoop dat het vermindert als ze de wei op gaan, maar ben op het moment echt radeloos. Tips?? max66 schreef:kan ik het ook aan mijn man geven?!
het heet niet voor niets monnikspeper tenslotte, de monniken gebruikten het vroeger inderdaad om hun lusten te onderdrukken