schopt als ze brokjes heeft

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hester12345

schopt als ze brokjes heeft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 13:13

Als mijn pony brokjes krijgt slaat ze met een van haar achterbenen tegen de stalwand aan iemand oplossingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:33

hester12345 schreef:
Als mijn pony brokjes krijgt slaat ze met een van haar achterbenen tegen de stalwand aan, iemand oplossingen?

Kun je weinig aan doen, je kunt enkel een rubberen mat tegen de muur hangen zodat ze zich niet bezeerd.

hester12345

Re: schopt als ze brokjes heeft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 15:12

Oke ! ik denk maar dat ik het zo laat ze doet het immers zelf

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:31

Hoe is de rest van haar lichaamshouding tijdens brokjes eten? Oren en staart, voorbenen, ogen. Is haar lichaam gespannen of is ze gewoon relaxed? Sommige paarden hebben inderdaad gewoon zo'n tik daar doe je verder niet zoveel aan.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:59

Als ze verder gewoon rustig is zou je haar misschien buiten de stal, in een grotere vrije ruimte haar brokken kunnen geven, op de poetsplaats ofzo. Dan kan ze zich niet bezeren.
Natuurlijk is het dan wel heel belangrijk om ervoor te zorgen dat ze niemand anders kan schoppen.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:52

Bij ons is er een paard opstal die dit doet wanneer ze voer krijgt wat ze erg lekker vind. Ze is dan totaal ontspannen maar staat een beetje te dansen omdat ze het lekker vind. Ze hebben er toendertijd ook een DA bijgehad want ze snapten niet waar het vandaan kwam maar die zij dat het geen kwaad kon als je maar oppasste tijdens het voeren.

Die van ons doet het wel meer met de voorbenen een beetje stampen en wiebelen niet zo met haar achterbenen.

blacky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:51

Bij ons op stal stond ook een paard die dat deed, ze hebben veel geprobeerd, toen hebben ze in overleg met de eigenaar voordat ze gingen voeren de bovenluik vam de stal dicht gedaan, zodat die het voer niet zag aankomen en als hij begon te trappen hem overslaan totdat die stopte en hem dan als het ware belonen met de brokjes, die die toen pas kreeg. Het paard trapt niet meer tegen de stal aan maar heeft wel lang geduurt voordat die dat doorhad. Het paard heeft nu een groot dik touw voor zijn stal hangen waarin hij zijn frustratie kwijt kan als ze met de voerkar langskomen.

SoAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:57

mijn pony staat altijd rustig relaxed te eten en ondertussen met haar voorbeen te schrapen haha
ik maak me er niet zo veel zorgen over aangezien ze er verder erg rustig bij staat !

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:57

In elk geval niet achter je pony blijven staan als het etenstijd is. Hier iets aan doen.... TJa het lijkt me niet makkelijk. Maar verder vind ik het ook niet zo'n heel groot probleem als ze het alleen doen bij het eten. Het is vervelend, het maakt herrie maar blijkbaar hoort dit bij haar.

Djaikha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:21

Is het alleen met brokjes en dus niet met hooi/kuil? Misschien kun je proberen de brokjes van de grond te voeren (net als hooi/kuil meestal). Dat is een meer natuurlijke eethouding voor paarden dan eten uit een voerbak. Misschien een idee...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:37

brokjes eten is per definitie niet natuurlijk. Bak op de grond zetten kan ook nog. Dan verspil je geen voer.
Zou me er eerlijk gezegd weinig van aan trekken. De merrie hier kan ook maar moeilijk normaal doen als ze haar krachtvoer krijgt. Vooral als ze voor haar gevoel oneindig lang (lees een minuutje) heeft moeten wachten.. Heeft ze toch alleen zichzelf mee.

hester12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 13:13

Het is alleen bij brokjes ze vind het heel erg lekker! ze schopt niet wanneer ik er achter sta

hester12345

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 13:13

Bedankt voor de tips ga ze zeker proberen!