Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

nontie schreef:Heb hem uiteindelijk binnen in de stal gezet voordat hij me op het pleintje nog een keer door halster knalde en verkeerd terecht kwam. Als het zadel eenmaal ligt is het ook geen probleem.
Misschien omdat ik het zadel binnen had staan ivm wind. Normaal heb ik hem naast de poetskist staan op een bokje maar het waaide nogal en hij heeft arabisch bloed dus zo'n bewegend zadeldekje wordt dan ineens heel spannend natuurlijk
Opstappen afstappen etc is allemaal geen probleem en ondervind met rijden ook niet dat hij last heeft, hij is lekker los.
Voor zover ik weet is zadel wel aangemeten geweest, maar hij is in 3 maand flink in zijn bespiering gegroeid dus zal voorstellen aan de eigenaar om misschien daar nog eens naar te laten kijken. Hij is van smal krielkipje naar stevige Dpony gegaan, echt een new forest bouw heeft hij qua lichaam.
Wouden sowieso de kussens nog opnieuw laten opvullen.
Hij volgt me overal, dus als ik hem los zou laten staan en ik loop naar binnen om mijn laarzen aan te doen zal hij achter me aanlopen, dus daar zit ik niet bepaald op te wachten haha.
Succes! aeolusnr1 schreef:Het feit dat het hier als uitvlucht gebruikt wordt , van tjaaa het betreft hier wel een Arabier, en die reageren vlugger en duidelijker zeker op een opwaaiend dekje ?????
Een opwaaiend dekje das enkel een beetje werk steken in sensibiliseren en desensibiliseren.
Het is wel waar dat een Arabier vlugger zal reageren , maar dit heeft hier helemaal niets mee te maken.
wat wel een feit is dat ook jij toegeeft is dat het dier nu meer bespierd is en dat daarom heel waarschijnlijk het zadel; helemaal niet meer zal passen. Kussens laten opvullen zal volgens mij niet eens lukken, ik vrees ervoor dat er mssn een nieuw (okazie) zadel zal moeten gezocht worden.
Verder is het aan de ruiter en/of de trainer zijn taak het dier te leren stilstaan, ook een Arabier kan dat echt wel als het hem goed en duidelijk geleerd wordt.nontie schreef:Heb hem uiteindelijk binnen in de stal gezet voordat hij me op het pleintje nog een keer door halster knalde en verkeerd terecht kwam. Als het zadel eenmaal ligt is het ook geen probleem.
Misschien omdat ik het zadel binnen had staan ivm wind. Normaal heb ik hem naast de poetskist staan op een bokje maar het waaide nogal en hij heeft arabisch bloed dus zo'n bewegend zadeldekje wordt dan ineens heel spannend natuurlijk
Opstappen afstappen etc is allemaal geen probleem en ondervind met rijden ook niet dat hij last heeft, hij is lekker los.
Voor zover ik weet is zadel wel aangemeten geweest, maar hij is in 3 maand flink in zijn bespiering gegroeid dus zal voorstellen aan de eigenaar om misschien daar nog eens naar te laten kijken. Hij is van smal krielkipje naar stevige Dpony gegaan, echt een new forest bouw heeft hij qua lichaam.
Wouden sowieso de kussens nog opnieuw laten opvullen.
Hij volgt me overal, dus als ik hem los zou laten staan en ik loop naar binnen om mijn laarzen aan te doen zal hij achter me aanlopen, dus daar zit ik niet bepaald op te wachten haha.

Zoals jij het omschrijft heeft je paardje echt op het moment zelf ergens angst van.