Ineens boos??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charmie4

Ineens boos??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 16:25

Hoi allemaal,

Ik zit met een probleempje en ik hoop dat jullie me raad kunnen geven.
Mijn paard was altijd heel braaf met opzadelen, niks aan de hand. Maar sinds ik op vakantie ben geweest is dat wel anders.. Iemand anders heeft hem toen 2 weken gereden en vanaf dat ik terugkwam van vakantie doet hij heel nijdig naar de singel. Eigenlijk begint het al bij het zadel opdoen, dan gaat hij draaien en wordt hij nijdig. Hij gaat dan als een gek uit frustratie in een touw bij stal zitten bijten. Ook vind hij het ineens vervelend als ik zijn buik poets. Het vreemde is alleen wanneer ik hem bij de bak verder aansingel, er niks meer aan de hand is.. Staat hij gewoon met zijn oren naar voren voor zich uit te kijken, terwijl hij bij stal heel goed laat merken dat hij het absoluut niet fijn vind..
De bijrijder zegt overigens dat er niks bijzonders is gebeurd.

Zouden jullie misschien weten wat de oorzaak hiervan kan zijn? En nog belangrijker: hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!

Simpelman

Re: Ineens boos??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:32

Kijk eens of je hier iets mee kunt:

Youtube op "stomach ulcer horse"

Of het zadel knelt kun je gemakkelijk zelf controleren na het rijden.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:34

mijn merrie is altijd wel wat nijdig op de singel, maar toen haar zadel niet goed meer lag deed ze dr oren al plat als ik eraan kwam met het zadel.
dus als ik je verhaal zo hoor zou jk dat denken. overigens laat zij zich in de bak ook prima verder aansingelen omdat ze dan afgeleid is.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:39

Heb je al eens geprobeert om het zadel er pas op te leggen in de bak zelf wat is dan haar reactie

Samxbilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:11

Je zou denken dat er iets aan de hand is met de buik of het zadel... Maar als ze gewoon reageert in de bak is het wel raar, ik zou even kijken wat haar reactie is als je het zadel er in de bak op legt, en daarna kijken of het nodig is om een dierenarts erbij te halen. Succes ermee!

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:13

Misschien even terugvragen aan de degene die hem in de vakantie heeft gereden vragen of dit probleem er al was de eerste paar dagen.