altijd eigen schuld? een tik/trap/bijt van paard opgelopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pegro

altijd eigen schuld? een tik/trap/bijt van paard opgelopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 12:06

Nee, mij is het niet overkomen,toch is het een item,met paarden
Het "eigen schuld" lijkt mij van wel,indien je niet op je paard let
en in een positie staat,dat bv het hoofd van paard je een kopje kan geven.
of ervoor tussen hek en paard langs onderdoor loopt enz...

Doubtless

Re: altijd eigen schuld? een tik/trap/bijt van paard opgelopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:06

Naar wat voor reacties ben je op zoek?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:08

Ik weet niet hoe ver jij van je dier weg wilt staan zodat je geen kopje kan krijgen? Dan wordt het namelijk lastig werken met paarden op twee meter afstand.. :))

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:10

In zekere zin wel. Je hoort er voor te zorgen dat de verhouding duidelijk zijn. In het proces daar naar toe kan het wel eens mislopen natuurlijk.

nieniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:10

Het is niet altijd je eigen schuld. Soms kun je er natuurlijk niks aan doen, maar het paard ook niet. Dan is t gewoon een ongelukje. Kan gebeuren

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:14

Mijn eerste reactie op je tekst: ehm...vaag topic.

Maar als ik naar je titel kijk:
Nee, ik vind het zeker niet altijd je eigen schuld als je een trap krijgt, gebeten wordt of een kopstoot krijgt.
In sommige gevallen uiteraard wel, als jij sterkte signalen van je paard mist of negeert...tja dan is het wel echt eigen schuld, dikke bult (letterlijk meestal :') #) ) maar soms heb je gewoon echt pech.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:16

Eight schreef:
Ik weet niet hoe ver jij van je dier weg wilt staan zodat je geen kopje kan krijgen? Dan wordt het namelijk lastig werken met paarden op twee meter afstand.. :))

nou, hoezo?

Ik heb al mn borstels gewoon op een stok gemonteerd hoor. Je kunt ze zelfs kant en klaar kopen:
Afbeelding

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:18

Als men ongevraagd naar een paard of pony gaat en het aait en er gebeurd wat... eigenschuld vind ik.

Want men weet toch niet of het braaf is of niet.......Blijf aub van andermans dieren af.

pegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 12:54

Doubtless schreef:
Naar wat voor reacties ben je op zoek?

gebeurtenissen waarvan met zekerheid gezegd kan worden,dat ondanks met "volle bewustzijn"
aanwezig bij paard,toch een paard in staat was een tik (vanuit schrik,angst)
uit te delen.

pegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 12:59

Amaris schreef:
Eight schreef:
nou, hoezo?
Ik heb al mn borstels gewoon op een stok gemonteerd hoor. ]

Maak er maar een geintje van,niet aan mij besteed :+
Tijdens het poetsen kan je toch, letterlijk aan je paard gaan staan, op een veilige manier?
en tijdens de beentjes borstelen tegen flank aan staan,kan er toch niks gebeuren?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:18

Tja wat wil je horen?

Je kunt nog zo voorzichtig zijn maar het kan altijd gebeuren, waarom moet daar iemand de schuld van krijgen?

Ben ik geconcentreerd de buik aan het poetsen en paard slaat op dat moment met achterbeen naar een vlieg en mijn hand zit er tussen... tja... dat kan.

Is dat mijn schuld? Ja want mijn hand was daar. Nee want ik deed niets geks, alleen poetsen.
Is het paard zijn schuld: nee natuurlijk niet, die doet gewoon zn paardending.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:21

Een ongeluk zit in een klein hoekje. In theorie zou je paard zulke dingen niet mogen doen als de verstandhouding goed is, echter is de verstandhouding bijna nooit 100% goed. Mensen maken kleine foutjes, paard gaat testen, komt te dichtbij en stapt op je voet. Dingen gebeuren.
Maar ja, het is wel je eigen schuld. Je kiest er zelf voor om met paarden te werken en daar zit nou eenmaal een risico aan. Neemt niet weg dat het heel vervelend kan zijn ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:32

Ik ben wel een keer de box uitgetrapt door een paard, lag aan de andere kant van het gangpad.
Achteraf bleek het een hengst te zijn die op die kliniek stond om gecastreerd te worden omdat hij zo agressief was.. Al zetten ze dat nou ff op de box..

Eigen schuld? Ik vind van niet. Je kan tenslotte niet weten dat een paard in 2 seconden omdraait om je met 2 achterbenen probeert te vertellen dat je niet in de buurt mag komen.

Een andere keer, waren we bij een paard voor het eerst een zadel erop aan het leggen. Ik stond er voor om hem tegen te houden.
Paard haalt echter uit met z'n voorheen waarbij hij helaas op het punt komt waar mijn 2 benen bij elkaar komen blijft hangen. M'n edele delen deden best wel een beetje heel erg zeer.

Eigen schuld? Ja, dit had ik kunnen verwachten.