Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Telpeva schreef:Wat wil je ermee bereiken door politie te bellen, wat zouden die met de situatie aan moeten? Ik zie trouwens inmiddels ook dat je nog geen rijbewijs kan hebben, (heb naar je leeftijd gespiekt in je profiel) wellicht ben je dan niet op de hoogte van het volgende: als je stil staat op de vluchtstrook met pech, dan moet je ruim van tevoren op de vluchtstrook al een gevarendriehoek neerzetten om overig wegverkeer erop te wijzen dat de vluchtstrook NIET vrij is en dat ze dus moeten oppassen. Een bestuurder weet dat die zo'n ding verplicht moet neerleggen, en andere bestuurders weten waar ze naar moeten kijken tijdens het rijden, en weten wat het betekend als ze zo'n driehoek zien. Als overig waarschuwingssignaal zou ik zelf ook alarmlichten aanzetten bij mijn auto. Dat je zulke aanwijzingen als passasier zonder rijbewijs mist kan ik mij voorstellen, maar de bestuurder ziet die dingen wel. Politiebegeleiding is op zo'n punt overbodig imo, het overige verkeer is namelijk al op de hoogte, die ziet de driehoek + alarmlichten.
Citaat:Geen gevarendriehoek bij knipperende waarschuwingslichten
Als de knipperende waarschuwingslichten werken en aanstaan, hoeft u geen gevarendriehoek te plaatsen.
Brainless schreef:@Telpeva
Een gevarendriehoek is niet verplicht in Nederland, maar je moet wel je alarmlichten gebruiken.Citaat:Geen gevarendriehoek bij knipperende waarschuwingslichten
Als de knipperende waarschuwingslichten werken en aanstaan, hoeft u geen gevarendriehoek te plaatsen.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ebben.html
Maar als die mensen net stil zijn gaan staan kan ik begrijpen dat ze even niet weten wat ze moeten doen.
En misschien was de politie/ANWB al onderweg, dan kan nl best even duren voordat ze ter plaatse zijn.
Citaat:Eventueel als de afrit niet te ver is zou ik met de knipperlichten aan op de pechstrook stapvoets verder rijden en daar de inwerking van de verdoving afwachten.