Pony uit de wei krijgen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

demivharen

Pony uit de wei krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 16:41

Hallo,
ik heb 3 welshen bij elkaar in de wei staan. Ik krijg de 2 ruinen makkelijk te pakken maar de merrie is lastig.
Als ze alle 3 nog in de wei staan rent ze weg. Meestal halen we de 2 ruinen eruit en lopen naar de andere wei (ligt er tegen aan) soms laat ze zich dan wel pakken maar meestal loopt ze weg. We proberen haar dan te lokken met wat voer bijvoorbeeld een wortel of brood dan moeten we op de grond zitten want als je staat komt ze niet. Als je haar een beetje lokt met het voer en je geeft haar een beetje vertrouwen kan ze het goed vinden, maar meestal als je het halster pakt rent ze weer weg.

Wat zou een goede oplossing zijn om te zorgen dat ze makkelijker met je mee wilt gaan?

Toothless

Re: Pony uit de wei krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:43

K kan mijn verzorgpony zonder halster uit de wei halen met zo'n geel biks bakje met wat biks erin! Probeer dat eens, dat geluid kennen ze vaak al, dus dan komen ze sneller.
En als ze zich laat pakken, rijkelijk belonen!

demivharen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 16:48

DewieDribbel schreef:
K kan mijn verzorgpony zonder halster uit de wei halen met zo'n geel biks bakje met wat biks erin! Probeer dat eens, dat geluid kennen ze vaak al, dus dan komen ze sneller.
En als ze zich laat pakken, rijkelijk belonen!

Meestal komt ze wel voor het voer maar na wat 'lekkers' te hebben gegeven en het halster te voorschijn pakt duikt ze weg.. maar ik kan het eens proberen.. in ieder geval bedankt!

ralphtdw

Re: Pony uit de wei krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:51

Ik zal eerst maar het halster inlaten.
En pas af doen als je haar normaal kan pakken.
En als de pony niet veel kent en nog weinig in handen is geweest dan moeten ze eerst vertrouwen krijgen en dit komt wel

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:55

Halster om = wei uit?

Ik zou gewoon vooral in de wei rustig oefenen met halster om, paar stappen lopen of gewoon even borstel erover halen, belonen en halster weer af en belonen. Dus dat het halster niet meer staat voor 'ik ga de wei weer uit'.

demivharen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 17:01

vuurneon schreef:
Halster om = wei uit?

Ik zou gewoon vooral in de wei rustig oefenen met halster om, paar stappen lopen of gewoon even borstel erover halen, belonen en halster weer af en belonen. Dus dat het halster niet meer staat voor 'ik ga de wei weer uit'.

Handige tip. Eerlijk gezegt niet echt aan gedacht. Zal eens proberen!