Paard loopt weg in de weide

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kim299

Paard loopt weg in de weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 19:03

Hallo,
Ik heb een paint en deze staat nu voor minimum 2 weken 24/24 in de wei omdat ik examens heb, normaal staat hij in een stal en komt hij iedere dag een paar uur buiten.
Nu is het probleem dat hij een roze neus heeft en dat ik deze met dit mooie weer, iedere dag moet insmeren met zonnecreme, maar dat vind meneer niet zo leuk.
Vanaf ik met een halster in de wei kom zet hij het op een lopen en kan ik hem echt niet te pakken krijgen... Ook heb ik niet echt veel tijd om lang achter hem aan te lopen momenteel (wegens examens)

Zelf met een wortel in de hand wou hij niet dichter komen...

Hebben jullie soms tips?

EvelienKiss

Re: Paard loopt weg in de weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:09

Ai, dat is een moeilijke. Met een paard moet je beter geen haast hebben, dan rent hij meestal weg. Beter is om hem in een rustige periode aan te leren dat hij komt als je fluit. Je hebt nu niet de mogelijkheid om hem dat aan te leren. Dan moet je met wat beters komen dan een worteltje: wat dacht je van een rammelende emmer met bix, haver of andere krachtvoer?!

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:11

Zou er niet zoiets als een zonnewerend neusnetje bestaan zodat je niet meer elke dag hoeft te gaan smeren?

kim299

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 21:37

_Caro_ schreef:
Zou er niet zoiets als een zonnewerend neusnetje bestaan zodat je niet meer elke dag hoeft te gaan smeren?

Oo jaa goed idee, had ik nog niet aangedacht

gita1501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:43

Ik had een tijdje geleden een soortgelijk probleem! Misschien kan het topic wat ik er toen voor had geopend je helpen. [OPG] ik word er zo moe van..
Ik hoop dat je probleem snel is opgelost! Groetjes

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:05

_Caro_ schreef:

Wilde ik ook al zeggen, maar dat betekent wel dat je paard altijd met halster om moet staan...

marina62

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:11

Dabo schreef:
_Caro_ schreef:

Wilde ik ook al zeggen, maar dat betekent wel dat je paard altijd met halster om moet staan...

mijn paarden staan altijd met een halster om in de wei, niets mis mee hoor! Heb er nog nooit problemen mee gehad.Vooral erg handig als ze een keer uitbreken of als ze wat mankeren en ik ben niet in de buurt. Heb je in ieder geval was om aan vast te pakken.

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:19

Jup, field relief muzzle. http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... 5050/26122
Ideaal! De neus van mijn pony verbrand zonder dit neusnetje in de zomer meteen. Ik hoef met dit neusnetje de neus helemaal niet meer in te smeren. Scheelt een hele hoop werk en waarschijnlijk vind je pony het veel fijner!