Agressief paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

may123

Agressief paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 23:57

Goedenavond

Ik moet dit deels ook even van me af schrijven
Ik was aan het werk en toen kreeg ik een berichtje dat mijn paard door de draden heen was gerend en de andere paarden in de andere wei heeft aangevallen en ook niet zachtzinnig heeft ook even geduurd voordat ze mijn paard er uit hadden
Ik weet echt niet wat ik hier mee moet en hoop dat dit bij 1 keer blijft
Hij heeft gewoon weide genoten en voldoende gras en is vrij groot en ik doe bijna dagelijks wat met hem
Het is een bijna 8 jaar oude haflinger
Heeft iemand ervaringen met dit gedrag? Ik weet echt niet wat ik hier mee moet !
Pfff

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 00:19

Jeetje, wat moet jij geschrokken zijn. Waren alle paarden verder ongedeerd?

Heeft er verder iemand iets gezien? Was er niet een ander paard aan het klieren? Dat heb ik ook wel eens gezien: twee paarden aan het klooien, dominant paard wil de rust bewaren en komt er dan tussen. Of het dominante paard wordt uitgedaagd.
Ik neem aan dat je een ruin hebt? Is ie toevallig lang hengst geweest? Die hebben daar nog wel eens last van...
Edit: ik zie inderdaad in je profiel dat het een ruin is :j

may123

Re: Agressief paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 06:14

Paard is tot zijn 3e hengst geweest
Maar weten echt niet wat er persies is gebeurd maar ben nu op stal ze hebben het erger verteld dan het is
Zeiden dat de paarden helemaal onder de bijt en trap plekken zaten maar is niks te zien dus zo heftig was het ook niet
1 paard heeft een bijplek maar stelt ook niet veel voor verder is er niks wat ik nu kan zien

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 07:34

Het doet mij denken aan dat hij zijn kudde wil beschermen en de andere paarden uit de buurt wil houden!
Staan er nieuwe/andere paarden bij?

Shar161

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:16

Is er iets veranderd de afgelopen tijd? Inderdaad nieuwe paarden? Of iets in zijn beweging/voer?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:26

Is ie door de draad gerend of gewoon ontsnapt? Want Haflingers zijn wel ontsnappingskoningen. En als ze dan in een vreemde kudde terechtkomen, dan kunnen er in het begin wel es brokken van komen. Ik zou zeggen: zorgen dat er voldoende stroom op de draad staat.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:39

is mij ook eens zo verteld.
Paard bleek gewoon hebben staam stoeien met draad ertussen, draad per ongeluk kapot gegaan en die van mij belande in de verkeerde groep en daar kwam ruzie van.
Niets aan het handje, alleen vervelend.

may123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 14:51

Waren ook miscomunicaties het valt allemaal eigenlijk wel mee gelukkig
Maar hij is als het goed is door paniek door het draad gegaan naar de andere en toen hebben alle paarden naar elkaar getrapt en geslagen maar mensen op stal hadden het mij verkeerd verteld
Maar die van mij wilde wel zijn eigen groepje beschremen want ze liepen uit eindelijk allemaal bij elkaar