Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

KoudbloedKim schreef:Ik denk toch voornamelijk voernijd, het is precies het gedrag wat mijn paard naar andere paarden laat zien.
Alleen dat bang in een hoekje staan vind ik vreemd.
Ik zou er trouwens wel echt moeite mee hebben dat ze het naar mensen doet... naar paarden, oke, maar naar mensen...
troi schreef:Waarom laat je haar niet simpelweg met rust rond etenstijd? Zolang ze buiten die momenten wel respectvol is, dus keurig meelopen en geen gedram, dan zou ik er eigenlijk geen punt van maken.
DianXX schreef:Ik hou niet van paarden die drammen als ze eten krijgen.
Wacht net zo lang tot ze rustig staat en geef dan het eten. Zo leert ze dat drammen niets oplevert.
Verder denk ik inderdaad aan voernijd. Misschien heeft ze erg honger. Staat ze op stro in de stal?
joeluna schreef:Mijn pony is in haar stal meestal heel cagrijnig en boos, dit laat ze zien door haar oren flink in haar nek te leggen, haar kont naar je toe te draaien of soms zelfs met haar hoofd dreigend naar je toe wijzen om je te waarschuwen.
Het is eigenlijk altijd s'ochtends en s'avonds bij het voeren.
Soms als wij haar door stem verheffing laten weten dat het niet mag, gaat ze ineens een beetje bang in een hoekje staan.
Is dit voernijd of iets anders? Het is gewoon vooral de combinatie van stal-eten-schep/bezem...
Pily schreef:Als dit in de stal is heb ik denk ik wel een tip voor je:
De meeste paarden leren dingen door af te kijken. Als ze van andere paarden ziet hoe zij doen, kan ze het gaan nadoen. Misschien is het van: ik kijk boos rm doe chagereinig, nu krijg ik eten!
Wacht op een rustig moment om voer te geven. Als de andere paarden er niet bijstaan bijvoorbeeld dan denk ik dat ze het niet doet
)joeluna schreef:Pily schreef:Als dit in de stal is heb ik denk ik wel een tip voor je:
De meeste paarden leren dingen door af te kijken. Als ze van andere paarden ziet hoe zij doen, kan ze het gaan nadoen. Misschien is het van: ik kijk boos rm doe chagereinig, nu krijg ik eten!
Wacht op een rustig moment om voer te geven. Als de andere paarden er niet bijstaan bijvoorbeeld dan denk ik dat ze het niet doet
Mijn pony staat in de stal apart van de andere pony
(dit om een paar redenen, maar daar gaat het nu niet om)
Van een andere pony afkijken ofzo kan ze dus niet haha