Vandaag zijn mijn paarden bij andere paarden gegaan, die al een week achter stroomdraad in dezelfde wei stonden, ze hebben dus al wel kunnen snuffelen en neuzen.
Alles ging perfect, na een paar uur weer teruggekomen, en wat valt me op, de grote witte claimt mijn vos shetlander. Wat is dit nu precies voor gedrag?
Wat de witte doet; zodra de shetlander naar een ander paard loopt, schermt hij hem af van het andere paard (zoals op de video te zien). Zodra de shet met een ander paard neust, gaat het witte paard zich ermee bemoeien en na een tijdje ertussenin staan om de shet en het andere paard te scheiden. Hij wijkt niet van de shetlander zijn zijde.
Wat ik denk is dat de witte hem nu ziet als best friend forever (
) en daarom de rest bij hem weg jaagt. Maar wat denken de bokkers? Ik heb dit gedrag nog nooit zo snel na een kennismaking gezien, dus ben erg benieuwd of iemand nog andere suggesties heeft! 
dat er dan eentje zich over de nieuweling ontfermt en deze ook beschermd. Meestal is dat na n paar weekjes als de nieuweling goed gesetteld is in de groep weer voorbij