Wij hebben gisteren een nieuwe paard gekocht, hij zou vandaag gebracht worden, maar hier in Portugal is het toch vrij normaal dat je niks van je laat horen als het toch anders wordt dan afgesproken en nu inmiddels 22:30 nog geen paard gezien......
Maar goed, eerdaags wordt hij gebracht. Het is een Lusitano ruin van ongeveer een jaar of 15. onder het zadel mak, lief in de omgang..wel een beetje een happert als je aan zijn halster zit maar alleen met het lipje en niet met tanden, dus dat is wel snel af te leren.... leuk beestje...heeft wat extra bespiering nodig maar dat komt wel goed.... heel lief en een gemoedelijk koppie heeft hij! Maar ik verwacht niet dat hij over zich heen laat lopen door andere paarden en zijn mannetje staat! hieronder onze nieuwe aanwinst......

Hij moet met een paar week bij onze 2 merries en ruin in de weide.... Sita (NRPS) is de baas.... Chris (Fjord) staat net onder haar en Festa (Lusitano) is de laagste in rang.....
Sita

Chris

Festa (vorig jaar zomer hoog drachtig)

Wij hebben al heel wat paarden bij elkaar geintroduceerd, en ook weer verkocht, maar wij hebben deze 3 als heel stabiel lief groepje en perfect voor het doeleinde waar wij ze voor gebruiken...het rijden met toeristen!...... Bij deze nieuwkomer (Naam wordt nog over gedacht) hebben wij beiden het gevoel deze niet zomaar bij de rest te kunnen zetten...wij hebben een mega weide met heel veel terrassen, water, vlakke stukken..noem maar op...een heel veelzijdige weide waar je ze soms in kwijt bent.... maar ook een kleinere weide die wij voornamelijk rond deze tijd gebruiken als gras eet weide... Daar willen wij de nieuwe eerst alleen inzetten. Ze kunnen elkaar uit bepaalde hoeken zien en natuurlijk horen. Nu is er nog een stuk van de grote weide waar de 3 in lopen afgezet omdat dit nieuw ingezaaid gras is maar kan nu gegeten worden...dan staan ze op 10m van elkaar af. Wij hebben de grote weide al in 2en...1 gedeelte gewoon de andere helft was bewerkt en opnieuw ingezaaid en staat nu weer te groeien...hier zouden wij ook de boel kunnen delen met enkel een stroomlint ertussen..... IK verwacht niet zo zeer problemen met de merries..hoewel Sita wel even haar hoeven in zijn bil zal planten, maar meer Chris...die is ook niet zomaar door een vreemde aan de kant te zetten en zal vast vel reageren op een mannelijke nieuw komer, ik verwacht ook zeker een vel antwoord van de nieuwe....
hoe zullen jullie dit aanpakken?? ik zou ze graag einde juni als een gezellig 4 tal door de weide zien lopen...... Achter ijzers zullen worden weg gehaald.....Chris heeft geen ijzers, alleen sita 4, de nieuwe nu 4 en festa alleen voor.
graag jullie mening en ideeen om dit zo spoedig en veilig mogelijk te laten verlopen....om onze eigen ideeen hierin eventueel aan te passen....