Inmiddels vinden mijn paard en ik het echt niet meer leuk. Ik kan haar niet meer lekker poetsen want dan krijgen we stroom. Ik mag al helemaal niet meer aan der hoofd komen.
Hoe komt het en nog veel belangrijker hoe komen we er vanaf?
Ik dacht eerst dat het aan der deken lag. Maar als ze de hele dag de deken af gehad heeft. Heeft ze het nog. Toen dacht ik het komt door de borstels. Maar ze heeft het de ene keer bij de ene borstel en de andere keer bij de andere. Ik weet het niet meer.
Ik gebruik nooit glanssspray. Heb dat ook niet in huis. Heb altijd gel voor de manen en staart. Zou het ook werken als ik de borstels iets vochtig maak?
droog je je was in de droger, zo ja laat dat eens en hang je was op ben je niet meer statisch. je kleding word namelijk statisch in de droger en dat kan heel erg zijn (spreek uit ervaring)
Herkenbaar probleem! Eerst de grond aanraken met je vinger voor je begint met borstelen en daarna constant met 1 hand je paard aanraken, bijv hand op de rug, terwijl je met de andere hand borstelt. Dat voorkomt een groot deel.
Je schoeisel maakt een boel verschil. Heb je plastic laarzen bijvoorbeeld? En of je paard op ijzers staat maakt ook verschil. Ik heb er ook vaak last van (gehad).
Mist
Geplaatst: 07-05-14 22:48
ten eerste, het paard is niet het probleem, maar jij ! Je paard maakt altijd "aarde" tenzij hij op rubberen matten staat natuurlijk. Dus het probleem zit bij jouw kleding en schoeisel.
fleece, rubberen zolen, whatever, maar jij bent het probleem, niet het paard.
mnkortleve
Geplaatst: 07-05-14 22:55
Vreselijk probleem ik heb het met auto's gelukkig hebben die er geen last van, maar als ik echt een rondje boodschappen ga doen en dus best veel winkels af moet heb ik alle keren met in en uitstappen stroom te pakken en dat is soms wel een keer of 20 ik durf nu amper een auto aan te raken. Ik zou zeker eerst de grond aanraken voor je begin even je hand er op leggen zodat je ontladen ben, als je dit steeds doet dan word het vanzelf een gewoonte en hoef je er niet meer bij na te denken.