Sinds dat mijn eigen paardjes helaas naar Zweden verkocht zijn, ben ik nu nog half eigenaar van een 8-jarige Friese merrie van Ait 410 x Leffert 306. Toen zij beleerd werd is het -volgens mij- ergens gruwelijk mis gegaan, mevrouw flipt hem namelijk al helemaal bij het (alleen al) zien van een zadel of hoofdstel. Ik heb wel een aantal x (twee keer?) op haar gereden met behulp van een buurmeisje, maar ik hield niet van de manier waarop ze het aanpakte. Dit is al een aantal jaren geleden. Ik wil haar nu graag weer oppakken, omdat ik niet wil stoppen met rijden.
Aangezien ik volgens mij hier wel mag spreken van een getraumatiseerd paard wilde ik hier graag een soort volgtopic voor openen, leek mij wel leuk om de vorderingen bij te houden
Ik ga hier zeer zeker professionele hulp bij zoeken, maar hulp en tips zijn altijd welkom!!
Snel paspoortje voor de geïnteresseerden
:Sietske
Vader: Ait 410
Moeders vader: Leffert 306
Geboortedatum: 22-05-2005
Schofthoogte: 1.64
Papier: Stamboek
Sietske heeft door de jaren heen twee veulens ter wereld gebracht:
Geke Sietske
Vader: Sjouke 453
Geboortedatum: 09-04-2010
Verkocht naar Zweden

En nog een veulen "zonder geslacht" in 2011. Deze is verkocht, en hier weet ik weinig vanaf.
Ook is Sietske bij de eerste poging om drachtig te worden (2009) gust gebleven.
Op het moment heb ik geen echt goede foto's van haar, maar dit is de dame in kwestie:

Ik hoop op positieve reacties, en tips zijn dus zeer zeker altijd welkom!!
Groetjes, Nynke

Misschien goed om te vermelden: mevrouw is vrij eigenwijs en heel erg aanhankelijk, ik denk dat dit komt omdat ze opgegroeid is zonder moeder (moeder overleden een dag na de geboorte). Flessenveulen dus

en zoek gewoon een leuk ongecompliceerd paard.
.