geen contact bij lopen in het bos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elize2310

geen contact bij lopen in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 18:50

hoi,
ik heb een verzorgpaard die ik nu anderhalfjaar verzorg.
Ze staat op een 4-sterren fnrs manege grenzend aan het bos.
Ze is een belgisch warmbloed paard van 13 jaar en ze is ongeveer 1,73m groot.

Als ik in de binnen of buitenbak rij is ze een brave merrie en tijdens het springen in het springveld is ze pittig maar ze vliegt er sinds een jaar nooit meer vandoor.

Maar als ik het bos in ga, aan de hand of erop (maakt niet uit hoe) dan word ze druk en heeft ze totaal geen aandacht voor me. Ze springt niet weg en ze loopt of trekt je niet omver maar ze is alleen maar aan het briesen en om dr heen aan het kijken. Ik kan dr aandacht niet trekken met iets. Ik kan zwaaien en roepen wat ik wil maar ze kijkt me dan niet eens aan. Als ik dr een snoepje geef, pakt ze het snoepje maar dan kijkt ze weer snel omhoog.

Heeft iemand tips?

alvast bedankt

groetjes

EvelijnJarig

Re: geen contact bij lopen in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 18:56

Hoe vaak ga je naar het bos? Ga je alleen of met anderen?

Als ze verder braaf blijft zou ik juist vaker gaan liefst met ander ervaren paard zodat ze meer vertrouwen krijgt. Ik denk dat ze het spannend vindt en iets te oplettend is.

elize2310

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 21:39

Evelijn schreef:

Als ze verder braaf blijft zou ik juist vaker gaan liefst met ander ervaren paard zodat ze meer vertrouwen krijgt. Ik denk dat ze het spannend vindt en iets te oplettend is.

vorig jaar ben ik vaak het bos in gegaan met ervaren paarden en dit jaar ook vaak. onder het zadel is ze na een tijdje heel braaf en vorig jaar in mn eentje onder het zadel ging ook gewoon goed. Nu was ik in mn eentje aan het halster en was ze weer té oplettend. Heb je daar tips voor? of moet ik het gewoon heeeel vaak gaan doen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 07:47

Buiten ook oefeningen doen. Geef haar een reden om op je te letten.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 07:54

elize2310 schreef:
Evelijn schreef:

vorig jaar ben ik vaak het bos in gegaan met ervaren paarden en dit jaar ook vaak. onder het zadel is ze na een tijdje heel braaf en vorig jaar in mn eentje onder het zadel ging ook gewoon goed. Nu was ik in mn eentje aan het halster en was ze weer té oplettend. Heb je daar tips voor? of moet ik het gewoon heeeel vaak gaan doen.

Ben je nu al een tijd niet in het bos geweest alleen? Die van mij vind ook opeens alles raar in het natuurgebied als we in de winter er niet vaak gekomen zijn.
Doorzetten wil bij hem altijd wel helpen, en blijven gaan. En proberen haar aandacht af te leiden, maar dat kan behoorlijk lastig zijn als ze je zo wat negeert.