bijten en trappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lotte238

bijten en trappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 16:29

help mij en mijn shetjes van het bijten en trappen. :( /3
Mickey, mijn verzorgshetjes, bijt best vaak bijvoorbeeld als die zijn zin niet krijgt hij is nog niet helemaal tam hij beet niet omdat hij bang is of zo hij bijt zo wat gewoon uit verveling.
en andere trapt als we haar borstelen en beukt je soms ook gewoon helemaal plat :(
dus hoe kunnen we hun hier van af helpen :( :( :( :( ;( ;( ;(

groetjes lotte en nina
en onze lieve shetjes Mickey milkey fabriola en de bruine zonder naam (moeten we nog vragen aan de baas ze is net nieuw) /3 /3 /3 /3 /3 /3

kehdra

Re: bijten en trappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 00:34

Misschien kan je iemand (een volwassenen) met veel ervaring eens vragen om mee te gaan :).

youaremylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 02:14

Misschien kun je overleggen met de eigenaar van de shetjes wat je zou kunnen doen, het zijn tenslotte zijn/haar pony's (:

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 03:11

ehm tja als het niet je eigen paarden zijn dan kan je niet veel maar zou toch paard lief laten weten wat wel en niet mag. actie reactie

xlexxii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:11

Mijn verzorgshetje deed dat ook,
Ik ben zelf voor afstraffen met stem, en heel consequent zijn..
De andere verzorger had hij eens gebeten, toen had ze hem een keer een tik op zijn neus gegeven, en heeft hij het nooit meer gedaan..
Ik ben hier zelf wel tegen...
Dat trappen, zou ik ook heel streng en consequent zijn, zodra je ziet dat hij wil trappen meteen afstraffen met stem.., sommige mensen vinden dit misschien 'soft' maar als je afstraft met je stem kan je net zo streng zijn en consequent als bij slaan.. ( vind ik dan ), bij mijn paardje, al zou je haar een tik geven stopt ze juist niet.. Bij haar helpt kalmeren wel als ze bijv haar voet niet wil geven met hoevenkrabben en dan de hele tijd gaat lopen..
Een paardje bij ons op stal heeft een heel gevoelige buik, die gaat dus trappen als je zijn buik wil rossen, hier geeft hij dus aan dat hij pijn heeft.. dat accepteer ik zelf wel.. hij trapt namelijk ook al ga je wel rossen.. ik accepteer dat dus omdat dat gewoon aangeven van pijn is, mensen zullen er misschien niet mee eens zijn maar ik vind dit zelf gewoon.
Hoop dat je hier wat aan hebt!
Laatst bijgewerkt door xlexxii op 10-05-14 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:14

mijn shetje van 2 probeert ook altijd heel geniepig te bijten en dan je velletje,aaaauwww,ik verhef dan mijn stem en geef hem een tik

xlexxii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:15

Mindypony schreef:
mijn shetje van 2 probeert ook altijd heel geniepig te bijten en dan je velletje,aaaauwww,ik verhef dan mijn stem en geef hem een tik

Dat hielp bij mijn shetje dus ook.. heeft daarna niks meer geflikt..
Een kind van 3 kan hem nu zelfs poetsen rijden etc.

Zwaanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:25

Je moet je wel bedenken dat shetlanders over het algemeen nogal eigenwijze pony's zijn. Wij hebben op de manege ook twee pony'tjes staan waarvan er een bijt, maar alleen als hij merkt dat je het een beetje eng vind. Verder is het zo dat paarden heel goed aanvoelen als je boos of blij bent, dus beloon ze als ze een keer niet bijten een gebruik een wat hardere stem als ze weer beginnen met trappen en bijten. Ook ben ik een keer omver gelopen door een shetlander omdat hij heel graag naar een bepaald veldje met gras wilde. Ik ben daarna gewoon elke dag met hem naar dat veldje gaan lopen, en na een tijd hield hij zelf op met trekken en rennen. Succes!

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:42

ja zo doe ik het ook hoor,maar ondanks ik heb lief krabbel probeert hij altijd een plekje te vinden waar hij een velletje kan pakken haha,maar hij heeft het wel door dat ik het niet prettig vind en als dan me stem verhef schrikt hij en gooid zijn hoofdje omhoog,stinkerdje weet t wel. }:)