Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

capopjekop schreef:Waarom ben je zo tegen de zweep? Jouw manier klinkt in mijn oren toch wel een beetje omslachtig. Ik vraag me af of hij dan echt de bedoeling gaat snappen en niet teveel op het snoepje gefocust is.

capopjekop schreef:Waarom ben je zo tegen de zweep? Jouw manier klinkt in mijn oren toch wel een beetje omslachtig. Ik vraag me af of hij dan echt de bedoeling gaat snappen en niet teveel op het snoepje gefocust is.

CharlotteJMZ schreef:capopjekop schreef:Waarom ben je zo tegen de zweep? Jouw manier klinkt in mijn oren toch wel een beetje omslachtig. Ik vraag me af of hij dan echt de bedoeling gaat snappen en niet teveel op het snoepje gefocust is.
ik hou er niet van om een dier te dwingen en dat associer ik met een zweep je gaat slaan en moet ze eigelijk een soort van zeer doen maar ik wil jou best even met een zweep door jagen hoor zolang ik dat niet bij een paard hoef te doen en zeker niet bij hem !!
je weet niet hoe mijn manier is ik vroeg om een tip en niet om zo een reactie ik heb hier niks aan en word er lichtelijk geirriteerd om,,
CharlotteJMZ schreef:capopjekop schreef:Waarom ben je zo tegen de zweep? Jouw manier klinkt in mijn oren toch wel een beetje omslachtig. Ik vraag me af of hij dan echt de bedoeling gaat snappen en niet teveel op het snoepje gefocust is.
ik hou er niet van om een dier te dwingen en dat associer ik met een zweep je gaat slaan en moet ze eigelijk een soort van zeer doen maar ik wil jou best even met een zweep door jagen hoor zolang ik dat niet bij een paard hoef te doen en zeker niet bij hem !!
je weet niet hoe mijn manier is ik vroeg om een tip en niet om zo een reactie ik heb hier niks aan en word er lichtelijk geirriteerd om,,
Raja schreef:Jeetje TS, Capopjekop wil je alleen een tip geven.
Hoef je niet zo kattig te gaan doen.
Jij vraagt om advies.
En de manier waarop je nu bezig bezig bent lijkt me niet echt een goede manier om je paard te beleren.
Ik zou eerst eens gaan longeren en je paard leren te reageren op je stemhulpen.
Dan vervolgens het zadel er op aan de longe en hem rond laten lopen met het zadel op zijn rug.
Als hij dat begrijpt ga je er op zitten.
En dan kun je zeggen, ik longeer niet want hij is sterk.
Dat moet hij dan ook afleren en leren op jou te letten en te luisteren.
Dat is al het begin van alles wat je daarna nog met hem wil gaan doen.

In mijn ogen is dit gewoon een nette en opbouwende opmerking en tips heb ik je al gegeven. Namelijk eerst vanaf de grond de stem en teugelhulpen erop zetten en er dan pas onder begeleiding opstappen.