Hoi bokkers, Ik wil graag met mijn paard een schriktraining doen omdat hij best veel eng vind als hij alleen is. Maar wat kan je dan precies doen? Ik kom niet verder als de standaard dingen, maar misschien weten jullie nog simpele dingen om te doen.
Een tunnel maken van plastic waar je doorheen moet. Klepperen met een container. Een kind op een skelter rond laten trappen. Voetballende kinderen. Banaanfiets
Rivaldo vond pionnetjes echt heel eng De clicker vond hij ook énorm eng, ook leuk om mee te oefenen. Verder kan je ook oefenen met je touw en eventueel longeerzweep: over hem heen zwiepen, aanraken, voor hem door zwiepen enzovoorts. Natuurlijk wel rustig opbouwen
Pionnen kent hij nog niet dus die zijn wel leuk om mee te pakken, clicker kent hij ik train er afentoe mee. Skelter kent hij, maar voetballende kinderen niet dus dat is ook een leuke. Zwepen is hij niet van onder de indruk gelukkig.
Hoe maak ik die tunnel dan? Op staanders of hoe zie je dat voor je?
Kirrr
Geplaatst: 23-04-14 11:18
Een partytentje ofzo, waar hij onderdoor moet. Zulke koordjes voor de vliegen tegen te houden die je normaal in je deur hangt. Regenjassen vinden ze soms ook wel spannend, vooral in gekke kleuren en door het geluid dat ze maken. Ik hang allerlei dingen aan mijn paard zodat ze over de grond meeslepen en tegen zijn benen en buik aanzitten, dit kan makkelijkste met longeersingel bijvoorbeeld.
Hele goede begeleiding en absoluut niet denken dat je het zelf wel kan! Een goede schriktraining staat en valt namelijk met precies weten wanneer je wel of juist de druk moet opvoeren wil een paard ervan gaan leren..
aeolusnr1
Een schriktraining is niet een spelletje, het lijkt idd leuk maar eigenlijk is het een soort les zoals een andere les. Het zelf doen zolang het lukt is het precies makkelijk en wanneer het misloopt heb je eigenlijk zelf een probleem extra gecreëerd. Lichaamstaal lezen, actie en reactie, het aanvoelen van, timing, durven door te gaan en toch ook rust brengen, ...... Doe het enkel , zeker in het begin onder goede begeleiding. En met begeleiding bedoel ik echt een goede instructie, dus niet het buurvriendinnetje dat wel even wil mee helpen.
Een doorgang met wapperende vlaggen of boodschappen tassen aan een prikpaal die zijn lichaam raken. Een bak met plastic plat getrapte flesjes. Een matras waar hij overheen moet die veert meer;) Een speelgoed krokodil op de grond;) Die was de laatste keer bij mij een grote nieuwe in het parcours en zat hij naar te kijken of het echt was;) Eigenlijk alle huis tuin en keuken middelen kan je pakken. Een zweef ballon. Bladblazer een watersproeier op de grond..enz enz...rolschaatsers enz.
xBlue
Geplaatst: 23-04-14 13:46
Zeepbelletjes blazen! Mocht je hier ooit fotoshoots mee gaan doen, weet je in ieder geval dat je paard er niet meer bang voor is; altijd handig
Onder lint door is heel handig verder Paraplu Tuinslang Grote gekleurde voorwerpen en alles wat je tegen komt wat je handig lijkt
xApple
Geplaatst: 23-04-14 13:51
Bladblazer, grasmaaier, lege plastic flesjes in een vierkant van balkjes waar ze dan doorheen moeten stappen. Zeil, Zeil met water/zand noem maar op. Bellenblaas. oud matras waar ze overheen moeten stappen. Vlaggetjes, paraplu's, zo'n grote paarden speelbal.