Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xPearl schreef:Pff. Ken het ook!
Paardje dat telkens over z'n eigen voetjes valt, en dan gewoon plat neer valt. Ook gewoon in stap, en over de balkjes struikelen..
Dus ik volg het even!
Joolien schreef:xPearl schreef:Pff. Ken het ook!
Paardje dat telkens over z'n eigen voetjes valt, en dan gewoon plat neer valt. Ook gewoon in stap, en over de balkjes struikelen..
Dus ik volg het even!
Als je pony valt is er iets niet goed. Een pony hoort niet te vallen.
Het kan zijn dat jullie pony's een neurologisch probleem hebben. Dat wil zeggen dat de seintjes die de hersenen geven naar de benen niet goed doorkomen waardoor er soms miscommunicatie ontstaat tussen de 4 benen. Dat kan alleen een dierenarts constateren. Je moet namelijk bedenken dat paarden en pony's niet horen te struikelen, te vallen of door een balk springen, een paard zou zichzelf namelijk niet opzettelijk beschadigen of verwonden.

Fennadev schreef:Dat van die balk was overigens gewoon een keer verkeerd inschatten, desondanks dat er wel een hulpbalkje voor lag. Verder is hij gewoon lomp. Hij heeft namelijk geen problemen met de voeten gewoon neerzetten, alleen de balkjes lukken niet. Ik ga de tips proberen.
Joolien schreef:Fennadev schreef:Dat van die balk was overigens gewoon een keer verkeerd inschatten, desondanks dat er wel een hulpbalkje voor lag. Verder is hij gewoon lomp. Hij heeft namelijk geen problemen met de voeten gewoon neerzetten, alleen de balkjes lukken niet. Ik ga de tips proberen.
Leg je de balkjes wel op goede afstanden zodat hij er ook goed overheen kan stappen?
Joolien schreef:Dat is wel heel dicht bij elkaar. Voor een paard moet het ongeveer een grote mensenpas zijn, voor een shet een kleine mensenpas

Joolien schreef:xPearl schreef:Pff. Ken het ook!
Dus ik volg het even!
Het kan zijn dat jullie pony's een neurologisch probleem hebben. Dat wil zeggen dat de seintjes die de hersenen geven naar de benen niet goed doorkomen waardoor er soms miscommunicatie ontstaat tussen de 4 benen. Dat kan alleen een dierenarts constateren. Je moet namelijk bedenken dat paarden en pony's niet horen te struikelen, te vallen of door een balk springen, een paard zou zichzelf namelijk niet opzettelijk beschadigen of verwonden.
Al denk ik niet echt dat het hier iets mee te maken heeft... sorry dat ik van het verhaal af dwaal.Joolien schreef:Paard kan echt wel zo lomp zijn dat hij dat wél doet, geloof mijxPearl schreef:Pff. Ken het ook!
Dus ik volg het even!
paard dat ik ook wel eens rijd is ook ontzettend lomp, die let gewoon echt niet op. Stoot zich regelmatig overal en nergens aan
ook met corrigeren bijvoorbeeld, als hij iets doet en je zegt 'eh eh', hij schrikt doet hoofd omhoog en stoot weer zn hoofd.. balkjes t zelfde, t boeide m gewoon niet. Springen vond hij dan weer wel leuk en deed hij wel goed. Totdat t te lang duurde en te veel t zelfde was en t saai werd. Toen sprong hij er weer doorheem 
was heel leuk om te zien!