paard wil niet bij stal weg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ytjesprietje

paard wil niet bij stal weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 15:32

hallo,

ik heb een bonte pony die als ik met haar op buiten rit a niet verder dan de buren wil dan probeert ze terug te rennen naar stal dit doet ze al een hele tijd ook als je met haar probeert te wandelen,
maar als k samen met iemand rij is er niks aan de hand en geniet ze echt van het rijden/wandelen.

dus nou vroe ik me af:
heeft iemand hier tips voor??

pluisje88

Re: paard wil niet bij stal weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:33

Volgens mij wordt het tijd dat je hem gaat duidelijk maken dat het fijn zou zijn dat ze gaat luisteren ;) gewoon doorzetten ;) Als het kan met instructie erbij die je zegt wat je wanneer moet doen

ytjesprietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 17:50

dank je wel maar ze is zo onzettend sterk in de mond dat dat niet zo veel uitmaakt

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:52

Dit deed mijn paard ook, ik heb hier de tijd voor genomen en meerdere keren per week met hem naar
buiten gegaan. De eerste keer maar een klein stukje van het terrein af en zelf weer terugkeren.
En dat dan uitbouwen, hierin is het vooral belangrijk dt jij bepaalt dat je teruggaat en niet de pony/paard.

Wat bij mij ook hielp was direct aandraven zodra ik van het terrein af was, hier moet je dan wel de
gelegenheid voor hebben kwa verkeer/omgeving natuurlijk. Ik had dat geluk dan wel.

Sayra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:40

ik zou steeds een stukje verder proberen te komen en goed belonen als ze weer een stukje verder is

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:11

Herkenbaar probleem Helaas, mijn paard heeft er ook last van. Aan de hand, fietsend etc etc gaat hij probleemloos met me mee.. maar als ik alleen naar buiten wil is het drama! Hij komt omhoog, gaat links & rechts, zelfs achteruit... Maar vooruit ho maar... ;( dus nu moet ik hem echt overtuigen dat we echt gaan... Of er loopt iemand een stukje mee en die gaat dan steeds net wat verder uit zicht van paard lopen, zodat ik uiteindelijk alleen met paard kan lopen.. volgens mijn instrucrice heeft mijn paard wel het vertrouwen in mij van de grond af, maar is dat onder het zadel nog niet helemaal bevestigd... Succes!!