Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kattaklopper schreef:Bedankt voor je reactie Joolien.
Ja ik beloon mijn paard zeker tijdens en het na werk. Bijv. door direct rust, ontspanning geven en druk wegnemen als hij iets goed doet tijdens het werk. En dingen doen die hij leuk vind na het werk, waar hij zich vol overgave instort.
Leiderschap en mij niet serieus nemen daar heb je wel een goed punt. Leiderschap is bij ons altijd wat gedeeld geweest en hij weet mij altijd wel in te pakken en met een strikje af te leveren. In de periode waarin ik lichamelijk heel slecht was heeft hij die taak overgenomen en me letterlijk weer op de been gebracht. Daarna heb ik het nooit helemaal terug gekregen maar op 1 of andere manier heb ik nooit problemen ondervonden. Alleen in situaties waarin hij onzeker is ben ik volledig in charge. Wat zijn goede manieren voor mij om hiermee aan de slag te gaan? Ik zoek dan toch vooral het probleem bij mezelf.
Lichamelijk heeft hij wel een probleempje en dat is zijn krampbeen. Hier ondervindt hij vooral problemen mee qua balans en natuurlijk als hij spanningen heeft. Maar hier hou ik ontzettend veel rekening mee en pas het werk daarop ook aan.
kattaklopper schreef:Het punt is wel dat als ik grondwerk met hem doe hij perfect luistert, zowel los als aan de rope. Ook in situaties waarin hij actief mee wandelt kan ik elk moment een oefening inzetten zeg maar en dan gaat dit prima. Maar op de momenten dat hij in zijn eigen wereldje schiet, reageert hij uberhaupt nergens meer op.