Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
), kamille en valeriaan.miezelke schreef:Heeft dat geen andere, vreemde bijwerkingen, je paard zomaar magnesium bijgeven? k Bedoel, ik wil gerust iets bijgeven, maar wil niet zomaar iets in mijn paard stoppen zonder dat ik weet dat ik er misschien op een ander vlak meer kwaad dan goed bij doe.
Urielle schreef:Hoe is hij verder in de omgang?
Het kan ook een stuk karakter of verleden zijn. Mijn eigen paard, die uit mijn onderschrift dus, heb ik gekocht als tweejarige en dat is echt een enorme stresskip. Het heeft 4 a 5 jaar geduurd voor hij op zijn gemak stond te grazen buiten, daarvoor stond hij altijd in een hoekje van de wei, hoofd omhoog, te waken op onraad. Hij had ook totaal geen vertrouwen in andere paarden dus 'de wacht overnemen' was er ook niet bij. Bij mijn paard heeft het dus gewoon tijd nodig gehad en een hele rustige omgeving. Hij staat nu thuis, het is hier rustig en voorspelbaar met weinig andere paarden en geen mensen die steeds langskomen of een weg erlangs, en dat brengt hem rust.
pien_2010 schreef:miezelke schreef:Heeft dat geen andere, vreemde bijwerkingen, je paard zomaar magnesium bijgeven? k Bedoel, ik wil gerust iets bijgeven, maar wil niet zomaar iets in mijn paard stoppen zonder dat ik weet dat ik er misschien op een ander vlak meer kwaad dan goed bij doe.
[VS] Magnesium gebruik, merken jullie verschil? staat veel informatie en links naar info over magnesium bijvoeren, welke soorten je hebt, meten is weten en hoe dan te meten en redenen om magnesium bij te gaan geven etc.
Magnesium citraat pot 500 gram kost rond de € 25,-- en je zou dan na twee weken van 5 mg per dag naar een onderhoudsdosis kunnen overstappen zodat je rond de 200 dagen met een pot doet.
Had toevallig net een bestelling voer geplaatst bij D&H, en dit er vrijdag nog snel aan toegevoegd, kwam goed uit. Misschien dat ik hierna wel iets anders probeer, ofwel geef ik dit (de Placid) nog even door, moet ik nog even bekijken. Urielle schreef:Hoe is hij verder in de omgang?
Het kan ook een stuk karakter of verleden zijn. Mijn eigen paard, die uit mijn onderschrift dus, heb ik gekocht als tweejarige en dat is echt een enorme stresskip. Het heeft 4 a 5 jaar geduurd voor hij op zijn gemak stond te grazen buiten, daarvoor stond hij altijd in een hoekje van de wei, hoofd omhoog, te waken op onraad. Hij had ook totaal geen vertrouwen in andere paarden dus 'de wacht overnemen' was er ook niet bij. Bij mijn paard heeft het dus gewoon tijd nodig gehad en een hele rustige omgeving. Hij staat nu thuis, het is hier rustig en voorspelbaar met weinig andere paarden en geen mensen die steeds langskomen of een weg erlangs, en dat brengt hem rust.
kinderen die in de tuin met de tuinslang lopen te spelen, met plastiek zakken gevuld met water lopen te gooien, op de trampoline springen, met inlineskates de oprit over vlammen om dan kei hard tegen hun eigen poort te knallen... en dat allemaal vlak naast de wei en ze kijken er nog bijna niet meer naar op
enkel processierupsen uit de bomen naast onze weide branden met een vlammenwerper, terwijl er een klein meisje op één van de ponies reed, was niet zo'n succesactie van de buren. Ze waren wel zo hard geschrokken van dat meisje dat er af vloog, dat ze dat vast geen 2e keer meer doen.