Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Damon12 schreef:Hmm...normaal zou ik zeggen 6-7 x per week een uurtje rijden is geen probleem. Vinden de meeste paarden alleen maar leuk, als er wat afwisseling bij zit ook natuurlijk.
Maar als het paard zelf al aangeeft dat het niet meer kan (onregelmatig lopen) dan zou ik er toch eens wat anders naar gaan kijken als ik jou vriendin was. 19 is niet oud, dan zou een paard nog prima moeten kunnen "werken" , maar als ze echt onregelmatig wordt zegt dat al genoeg.
Misschien ook eens na laten kijken als ze al "zo snel" onregelmatig loopt, lijkt mij niet goed. Er kan namelijk ook wat aan de hand zijn. Vind het zelf een beetje vreemd dat ze zo snel al onregelmatig loopt. Of is dat juist de reden dat ze maar 4 x gereden werd??
En verder denk ik dat je alleen kan zeggen dat het je opvalt dat ze na zo veel werk onregelmatig begint te lopen en dat het dus een teken is dat het misschien te veel is voor haar. Ook aangeven dat er nog andere paarden zijn die gereden moeten worden en dat ze daar ook best intensief mee aan de slag kan. Verder kun je denk ik weinig, gewoon proberen jou punt duidelijk te maken.
Danique_G schreef:Ik rijd mijn paard ongeveer 4 echt max 5 keer in de week. Ik vind 6 à 7 ook voor een wat jonger paard echt heel veel.. Elke dag trainen met een paard dat alleen heeft stilgestaan, train je simpelweg niets meer mee. Je breekt alleen af. Daarnaast, kan het nog verzuringen hebben van de dav ervoor. Dan is de lol er toch ook een beetje af voor dat dier?