Omdat onze wei opnieuw is ingezaaid moeten onze 2 paarden tijdelijk in de paddock staan. Ze gaan om en om de paddock in, want als ze er samen in staan trappen en bijten ze elkaar de hele dag door. Als mijn 3 (bijna 4) jarige paard in de paddock staat kan hij geen moment stil staan. constant rennen en bokken en net voor het hek scherpe bochten draaien. ook als dit jonge paard op stal staat en de andere in de paddock is hij ook heel erg onrustig in de stal. Het is niet alleen irritant dat hij zo onrustig is maar ik ben ook bang voor blessures. Peesbeschermers trapt hij af.
Kan dit komen omdat hij nog erg jong is en nog niet helemaal gewend is (we hebben hem nu ongeveer 2 maanden), of kan het misschien zo zijn dat de onrust minder wordt zodra ze weer de wei op kunnen en gras kunnen eten. In de paddock zorgen we altijd dat er hooi of kuil is, maar hij rent alleen maar en eet er niet van.
's nachts staan ze samen in de stal, maar overdag inderdaad alleen. Hoewel ze elkaar wel goed kunnen zien. Samen buiten zetten is geen optie omdat ze zo gemeen naar elkaar doen, en ik ben er ook geen voorstander van om ze allebei de hele dag binnen te laten staan. Misschien dat ze wel samen kunnen staat zodra ze de wei weer op kunnen?
als ze s nachts bij elkaar kunnen staan, kan dat overdag ook............ en bang voor blessures kun je op deze manier meer zijn dan wanneer je ze samen doet in de paddock. Ze zijn niet van suiker en kunnen best een stootje verdragen. Neem de schrammen op de koop toe en geniet van het spel!
Op stal niet, en met meer ruimte elkaar wel meppen, vreemd ergens. Ik ga mee met Amaris, een draadje ertussen (met desnoods twee draadjes dat je een soort sluisje maakt) kunnen ze hun ei kwijt gezien het jonge paarden zijn, maar kunnen ze elkaar niets doen. En merk je dat dat goed gaat, en dat het ei gelegd is, dan evt bij elkaar zetten.
zoals ik het lees staan ze 's nachts samen op stal, en niet samen in 1 stal. Of lees ik het dan verkeerd TS?
paardjez
Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-14 15:05
's nachts staan ze allebei in een eigen box, naast elkaar, dus inderdaad niet samen in 1 stal. Maar bedankt voor de tips! ik zal ze proberen samen buiten te zetten met bijvoorbeeld een touw ertussen.
Majabeestje
Geplaatst: 16-04-14 15:08
Ik zou ze lekker samen in de paddock zetten overdag met een schrikdraadje ertussen. Is in principe zo gepiept. Dan kan je ze ook beide hele dag buiten zetten ipv om en om een paar uurtjes. Veel fijner voor ze:)
Ik zou ook proberen de paddock in tweeën op te delen
boedjang
Geplaatst: 16-04-14 16:18
zou ook inderdaad een dubbel draadje er tussen doen, dan beide buiten en waarschijnlijk helpt dat wel, mijn paard kan ook echt niet alleen, gaat zelfs op het gras uit haar dak als ze in ene achterkomt dat ze alleen staat , en die is al 16 dus sommige hebben dan nu eenmaal