Pony met verlatingsangst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eline1991

Pony met verlatingsangst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 18:59

Sinds een paar maanden heb ik een 2e pony erbij.
Goldwin is een 3,5 jarige ruin die pas bij mij rustig aan wat leerde. Hij was schrikachtig en snel bang.
In het begin stond hij samen met een ijslander ruin de hele dag op het land. Dit was leuk stoeien en lekker druk doen. Sinds kort is hij daarbij weg en staat hij samen met mijn merrie. Die twee hebben een ongelooflijk hechte band en nu is het dus zo erg dat wanneer ik haar uit de wei pluk de ruin flipt en niet meer stopt met rennen. Hij staat dan bij nog twee anderen en hier kijkt hij niet naar om.

Wanneer ik met hem bezig ben is het ook zo erg. Hij kan zijn aandacht niet bij mij houden en als dat een keer wel zo is, is hij met 5 minuten afgeleid. Vandaag wilde ik rijden en ben ik flink gevallen doordat ik hem weg stuurde uit de hoek waaruit hij mijn merrie kan zien. Hij is pas sinds 2 maanden onder het zadel.

Wie heeft er tips voor om dit op te lossen?
Andere topics had ik al gezien maar veel hebben er alleen last van wanneer een ander paard uit de wei te halen en niet met werken.

Aan de tip les nemen heb ik niets, mijn eerste les staat namelijk al gepland voor 7 april :)

Sababber

Re: Pony met verlatingsangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:12

Ik heb hetzelfde met mijn pony als ik op buitenrit ga.. ik ga er vanuit dat je in de bak of wei rijdt met je groene paard. Maar bij mij werkt het om met iemand anders te gaan rijden. Het blijft een kudde dier..

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 19:15

Ik rij inderdaad in de bak. Ook als er iemand anders in de bak rijd wil hij alleen maar in de ene hoek blijven hangen waar hij de merrie kan zien.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:18

Niemand die tips heeft?

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:11

Vaak is het paard bang dat hij niet meer terug komt bij zijn maatje. Probeer ze elke dag even uit elkaar te halen en deze tijd steeds langer te maken. Zo leert hij dat zijn maatje altijd terug komt of dat hij altijd terug komt bij zijn maatje. Een kwestie van wennen en stug volhouden.