Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
e lengte van de sessies kan na de alleen reuk-fase steeds langer worden. Let op je hond wanneer hij er genoeg van heeft. Dat merk je wel.
).Kuggur schreef:XRodrigo, ik geloof dat je het niet helemaal hebt begrepen; Het paard heeft problemen met de hond, niet omgekeerd.
@TS, Je geeft het zelf al aan, het gaat goed tot de hond te dichtbij komt, en dat is echt fysiek contact (het snuffelen aan het voorbeen) dat is nogal een invasie van de persoonlijke ruimte (van een predator in die van een prooidier).
Ik denk dat je veel te snel te veel verwacht, nu "aan elkaar laten snuffelen" is veel te veel van de zenuwen van je paard gevraagd.
Dus oefenen, het paard veel tijd laten doorbrengen met de hond buiten de radius waarin het paard angstig/boos gedrag vertoond. Die radius zal mettertijd kleiner worden, en je hond zal volwassener, gehoorzamer en rustiger worden (voor hem, een vrij jonge puppie, is het ook nog allemaal nieuw en opwindend).
Je zegt dat je paard vrij weinig problemen heeft met de bekende stalhond, ik denk dat je je weinig zorgen hoeft te maken , dit komt vast goed als je geduld hebt en het rustig opbouwt.
kleinvosje schreef:yarrah, dat ga ik dus niet doen. Mijn merrie slaat namelijk gericht als het haar niet zinit, en ik wil de hond nog wel wat langer bij ons hebben...