Ik ben de trotse verzorgster van een rasechte Boulonnais
Blanche is een dus een koudbloed. Ze wordt niet bereden of voor de koets gespannen. Zo heb ik haar ook 4 jaar geleden ontmoet. Mijn beste vriendin haar pony stond samen met Blanche op een wei en de eigenaren vroegen of ik Blanche niet wou verzorgen want ze 'stond' er maar .. Blanche werd daarvoor gebruikt voor het Ganzerijden maar heeft daar een beetje een trauma opgelopen doordat ze achterover is gevallen toen ze verschoot van een camion en ze is dan ook net voor die camion gevallen. Daarna hebben ze nog eens geprobeerd met haar te rijden maar vanaf dat je een stap zette ging ze omhoog en met je lopen.
Maar ik ging de uitdaging dus aan en ging aan de slag met haar
Na een paar maand had ik het gevoel dat we echt een band hadden. Ondertussen longeerde ik ze elke week wat goed ging en waar ze wel plezier in had. Zo ging het dan stapje en stapje verder en kon met veel geduld op haar zitten wel aan de hand want ze was nog steeds angstig met gewicht op haar rug.
Toen ik op een zomerdag haar wou wassen sloegen de stoppen door, eerst was ze wat onwennig met het water maar daarna werd ze hysterisch en heeft haar halster en de ring gewoon kapotgetrokken bij het steigeren en is ze er vandoor gegaan. Sinds dan is er iets misgelopen tussen ons. Als ik haar wou halen op de wei kwam ze recht op mij af gecrossed zonder te wijken of kwam ze met oren plat in de nek op me af. Toen ik probeerde te longeren bokte ze steeds in mijn richting en bij elke aanmoediging van bv. 'klikklak' geluid werd ze kwader. Ik wist niet meer wat ik moest doen zelfs met poetsen moest ik oppassen voor een trap. Ik heb het dan een tijdje opgegeven en mij gaan concentreren op mijn andere verzorgpaardjes.
Na 2 jaar ben ik terug begonnen met poetsen omdat ze echt om aandacht vroeg als ik aan kwam fietsen om de rest te verzorgen en ben ik haar gewoon 'vrij' beginnen borstelen, gisteren heb ik dit weer gedaan en kwam ze echt flodderen en deed ze echt haar best toen ik haar ogen wou uitkuisen (altijd groot probleem geweest). Toen besefte ik echt dat ik haar miste en dat ze nog altijd bijzonder voor mij is.
Na mijn lang verhaal wil ik eigenlijk terug met haar beginnen werken maar dan met begeleiding van iemand die weet heeft van 'gedragsproblemen' of communicatie tussen mens en paard want Blanche houd ik zelf niet in de hand aangezien ze een koudbloed van 1.80m is.
Weten jullie raad of iemand die mij hierin kan helpen?
Houd het vriendelijk en alvast bedankt