Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Yasmijntje schreef:Misschien met wat bixjes? Wat vind ze het lekkerst?
Heel misschien kan je haar een trucje aanleren, het zogeheten 'volg mij' trucje?
Shariell schreef:Yasmijntje schreef:Misschien met wat bixjes? Wat vind ze het lekkerst?
Heel misschien kan je haar een trucje aanleren, het zogeheten 'volg mij' trucje?
volgen doet ze wel maar in het weiland niet,
biks kan maar de eigenaar heeft geen biks en vind het niet nodig... maar misschien zou ik wel een bakje met kleine snoepjes kunnen gebruiken
dankje
Maureen95 schreef:Je kan het met brokjes proberen. Maar halster haar dan eerst en geef dan de brokjes. Ik ken iemand en die gaf eerst de brokjes en toen halsteren alleen was de pony toen alweer gevlogen
MarianneW schreef:Mijn merrie deed het vroeger ook.... Bij haar was het een spelletje.... zij rende weg omdat ik haar wilde pakken. Zij blijft wel expres rondjes om mij heen draaien, soort longeerrondjes.
Als ze dat doet draai ik het altijd om, ik jaag haar juist weg.
Dan was het spelletje altijd snel klaar.
Als het bij jou geen spelletje is maar juist omdat ze bij jou harder moet werken, is het dan geen idee om vaker erheen te gaan en soms alleen maar te poetsen en weer terug te brengen?
Shariell schreef:MarianneW schreef:Mijn merrie deed het vroeger ook.... Bij haar was het een spelletje.... zij rende weg omdat ik haar wilde pakken. Zij blijft wel expres rondjes om mij heen draaien, soort longeerrondjes.
Als ze dat doet draai ik het altijd om, ik jaag haar juist weg.
Dan was het spelletje altijd snel klaar.
Als het bij jou geen spelletje is maar juist omdat ze bij jou harder moet werken, is het dan geen idee om vaker erheen te gaan en soms alleen maar te poetsen en weer terug te brengen?
Nope ik heb haar dus opgejaagd en mevrouuw gaat meer LALALALA vroemm en dan gaan die andere paarden er weer achteraan en tja nee ik weet echt niet wat ze heeft
+ vaker heen gaan wil echt niet ik zit met school, is een eindje verderop enzik probeer zo vaak mogelijk heen te gaan
fourseasons schreef:Belonen met koekjes/brokjes zou ik dus echt niet doen. Dat heb ik ooit gedaan en het heeft met drie jaar geduurd haar te pakken zonder vreten in mijn hand. Ga gewoon vaker naar haar toe om alleen te borstelen, knuffelen et cetera. Dan weet ze dat je niet alleen komt om te werken. Ik snap alleen niet wat het probleem is met de andere paarden, als je haar vast hebt heb je haar toch vast? Die van mij weet dondersgoed wie er de baas is en die rent echt niet ineens bij me weg als ik haar vast hebt.
(

sanne1992 schreef:Zoals ik alles een beetje lees is het niet zo zeer Ariel, maar eerder de andere paarden die het doen. Dan ligt daar dus je probleem.
Ik heb zelf altijd een loswerk touw, omdat mijn paard ook bij een aantal in de wei heeft gestaan die hem weg trapten. Je hoeft maar een keer met het touw te zwaaien richting hun en ze zijn weg. Zo heeft mijn paard een vertrouwen in mij dat hij dan niet weg gejaagd word, en de andere paarden weten dat ze niks moeten doen. Hij komt vaak in galop al naar mij toe gerend terwijl de andere op afstand blijven.
Maar als ik dan een van hun wil pakken kan dat ook. Als jij je paard al hebt en zijn gaan lopen klieren, kan dat ook gevaarlijk voor jou zijn (zelf een trap krijgen, of omver gelopen worden).