Ik heb altijd al lenzen gedragen maar wegens omstandigheden heb ik voor 3 jaar nu geen oogcorrectie gehad. Sinds 2 weken heb ik een nieuwe bril en heb ik mijn haar in een froufrou laten knippen.
Maar nu is mijn paardenman (nog niet onder het zadel) helemaal in de war. Hij lijkt me niet te herkennen.
Hij is een traag paard, lekker relax en als ik hem de cirkel opstuur moet ik dat soms met wat meer energie doen (Fase 1 à 2, hangt van z'n dag af). Opzich niets mis mee.
Sinds dat ik m'n bril draag kijkt hij verward als ik hem iets vraag. Lijkt hij zenuwachtiger. Moet nog maar suggereren dat ik iets vraag en meneer doet het veel te extreem. Net alsof ik een vreemde ben voor hem of veel te streng ben. Als ik dan m'n jas uitdoe omdat ik het warm heb, en hij ruikt aan me zucht hij erg diep: ah, gelukkig, jij bent het! En vanaf dan reageert hij veel normaler.
Dus blijkbaar lijk ik erg streng met mijn bril en herkent ie me niet? Gelukkig voor hem ga ik lenzen dragen als ik naar hem toe ga omdat dit veel practischer is.
Is wel gek dat je eigen paard ineens in de war is omdat je een nieuwe bril of je haar in een froufrou knipt. Mijn stem blijft hetzelfde en ik ruik ook hetzelfde... Herkent hij me dan echt niet?
Met een muts op in de winter of een cowboy hoed heb ik dat nooit gehad.
Ben zelf ff helemaal in de war

Edit: Heb mijn paard bijna 2 jaar, heb met mijn vorige bril ook enkele keren tot bij hem geweest maar dan deed hij zo vreemd niet :p

.