Nu zijn er 2 probleem gevallen, precies die 2 die ik pas sinds een maand heb leren kennen. Ze stonden hiervoor ergens op het land, ik weet nog steeds niet waar. Je kunt bij beide het halster prima omdoen, één loopt zelfs lekker met je mee. Maar op een gegeven moment besluit ze dat ze niet verder wil, om wat voor rede dan ook. Ik heb haar op een dag in een paddock gezet, toen een van de andere pony's erbij, de derde (straks meer over haar) wilde niet meekomen. De dag erna wilde ik hetzelfde doen, toen heb ik eerst de 'brave' pony in de paddock gezet, het probleem geval erna. Ze weigerde in de buurt van het hek te komen, en de andere pony maar stress hebben omdat haar vriendin dienst weigerde. Ik heb het geloof ik tot 4x toe geprobeerd, ook met verschillende invalshoeken, met een broodje lokken, een soort touwtrek spelletje, en als laatst gewoon maar met het halstertouw tikjes geven.
Ik was het op een gegeven moment behoorlijk zat, en ben haar terug naar de stal gaan brengen met de gedachte van "nou, dan lekker niet joh". Maar toen had mevrouw verzonnen dat ze dat ook niet goed vond..
Ik heb haar samen met haar baas de stal in moeten duwen, omdat ze niets anders wilde doen. Eten wilde ze niet (geen brood, hooi, stro), extra vers water (ze hebben een grote bak met water, ze ging steeds naar de emmer met vers water toe) wilde ze niet, kortom, niets hielp.De andere pony komt gewoon haar stal niet uit. Ze loopt eruit als ik geen halstertouw gebruik, maar ze zou in theorie van het erf de wei in kunnen ontsnappen en dan kan ze zichzelf best pijn doen omdat de wei nog even niet helemaal 'pony-klaar' is gemaakt, dus dat is geen optie. Ik wil haar ook niet bang maken, ze is al zo.. verlegen, op haar manier. Die andere is juist erg brutaal, en ze begon eigenlijk zelf met trekken, mijn frustratie na een tijdje maakte het voor ons beide alleen maar erger.
Tja, en ik zat ook nog met die andere pony die flipte omdat ze alleen moest staan.. Ik had weinig keus en moest haar ook maar naar binnen halen.. Mijn theorie was dat (omdat de brutale pony de dag ervoor ook op halt ging toen ik haar als eerst de paddock uit wilde halen) ze nergens heen wil als de andere pony er of al in staat, of als eerst weg gaat bij het terugbrengen... Ik heb nog nooit zo iets met pony's gehad, mind you, dus ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen..