Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cemlys schreef:Precies zoals hierboven, ik had er ook een (het is dat ik hem kende van vroeger en wist dat hij zo niet was), maar hij is een paar weken rampzalig geweest.
Djilna schreef:Jonge pony, net verhuisd, jonge ruiter die misschien wat minder zeker is dan jij bent. Misschien met opzadelen wat ruwer dat jij bent (bit een keer tegen tanden getikt, enz).
Als de afstand voor je te overbruggen is zou ik erheen rijden en ze vragen alles te doen zoals ze het doen zodat je kunt zien waar het eventueel aan ligt. Misschien zie je het meteen.
fjordie333 schreef:ik zou 'm eerst eeens effe laten wennen, waarom gelijk rijden mijn paard is ook pas verhuisd maar heb er nog niet op gereden, alles is nieuw.
Ik zou gewoon even terug naar het begin gaan...van stal naar wei en terug, keer borstel overheen, meenemen naar de bak meer niet !
Gruis schreef:Cemlys schreef:Precies zoals hierboven, ik had er ook een (het is dat ik hem kende van vroeger en wist dat hij zo niet was), maar hij is een paar weken rampzalig geweest.
En toen? Ook gestopt met rijden en zorgen dat hij eerst braaf wordt aan de hand?
Ik vind het ook zo zielig voor hem, dit komt vast niet zomaar.
Brainless schreef:fjordie333 schreef:ik zou 'm eerst eeens effe laten wennen, waarom gelijk rijden mijn paard is ook pas verhuisd maar heb er nog niet op gereden, alles is nieuw.
Ik zou gewoon even terug naar het begin gaan...van stal naar wei en terug, keer borstel overheen, meenemen naar de bak meer niet !
Hoe doe je dat dan als je je paard mee op een rit neemt of mee op vakantie?
Brainless schreef:fjordie333 schreef:ik zou 'm eerst eeens effe laten wennen, waarom gelijk rijden mijn paard is ook pas verhuisd maar heb er nog niet op gereden, alles is nieuw.
Hoe doe je dat dan als je je paard mee op een rit neemt of mee op vakantie?
max66 schreef:Dan is het paardje gewend op stal en vertrouwd met de eigenaar, dat is een heel verschil!