Iets tegen hengstigheid?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Starwien

Iets tegen hengstigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 21:36

Hallo

Ik heb een merrie van bijna 6 jaar. Zo af en toe is ze natuurlijk hengstig, maar ik heb hier heel veel last van. Ze gaat er dan met uit de wei halen vandoor en dan kan ik dus eigenlijk niks, heb niet de controle om haar dan uit de wei te halen en zelfs samen met iemand ( volwassene ) lukt het niet, ze is zoo sterk. Ik wil over een paar jaar nog een veulentje met haar dus stilleriseren ( ik heb echt geeen idee hoe je dat schrijft :') ) zit er niet in. Nu vroeg ik me af wat je er verder tegen kan doen? Is er iets bij de da? Zijn er iets van kruiden ( heb ik een keer van iemand gehoord ) ? Of is er iets anders wat het iniedergeval vermindert ?

Alvast bedankt!

max66

Re: Iets tegen hengstigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:37

je kunt een knikker laten inbrengen in de baarmoeder. Meestal hebben ze dan minder last van de hengstigheid.

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 21:51

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:55

Ik had druppels van Puur (dacht ik, moet anders nog ff op stal kijken,ligt volgens mij nog ergens) Dat werkte goed bij mijn merrie. Maar die was het tegen over gestelde van die van jou. Ze was echt lui!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:56

Moody mare werkt goed haalt de scherpe kantjes ervan af en geeft geen problemen met eventueel dekken op later tijdstip.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:59

Bij mijn merrie werkt bronst cure van vsm goed. Gaan het nu ook proberen bij haar dochter van 6 (is van mijn zusje en laatst toen ze hengstig was, is mijn zusje gelanceerd door haar, terwijl ze normaal heel braaf is en na de hangstigheid was alles ook weer normaal)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:04

ik heb puur gebruikt, werkte niet
regumate (is geen natuurlijk middel), werkte heel goed maar vreselijk duur
staat nu op oestress en dat werkt ook, ze is regelmatig hengstig en nu veel liever