Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Eclair is wel opgevoed, de eigenaar heeft hem nu meer dan 20 jaar en kan er alles mee en hij luisterd ook perfect naar haar. Maar hij luisterd wel naar mij, maar respect etc.. heeft hij niet voor mij, maar wel voor de eigenaar.
(een baantje ben ik mee bezig!) eclair98 schreef:Giolli, Bedankt voor je reactie! Ik ga het nog vaker proberen!
Maar als ik hem terug wil zetten naar achteren, verzet hij geen voet. Ik heb uiteindelijk met mijn rug hem naar achteren moeten douwen, hij wou het niet!
Cassidy, jij ook bedankt! Maar ik probeer nu het grondwerken wat uit, heb filmpjes gekeken en oefeningen opgezocht om mee te beginnen. Ik heb toestemming van de eigenaar hiervoorEclair is wel opgevoed, de eigenaar heeft hem nu meer dan 20 jaar en kan er alles mee en hij luisterd ook perfect naar haar. Maar hij luisterd wel naar mij, maar respect etc.. heeft hij niet voor mij, maar wel voor de eigenaar.
(dit klonk heel warrig, niet?)
M_Jacky, ik ga eens zoeken, maar dat gaat denk ik heel erg duur worden en zo veel zakgeld krijg ik ook weer niet(een baantje ben ik mee bezig!)

eclair98 schreef:Ik heb hem ook een mep verkocht met het touw, maar dat was meer dat hij ging eten uit de berm. Kan ik misschien een zweepje gebruiken om sterker in mijn schoenen te staan, dat ik hem misschien af en toe een tikje kan geven?
eclair98 schreef:Ik heb hem ook een mep verkocht met het touw, maar dat was meer dat hij ging eten uit de berm. Kan ik misschien een zweepje gebruiken om sterker in mijn schoenen te staan, dat ik hem misschien af en toe een tikje kan geven?
denken.
) 
Cassidy schreef:Parelli begint met de Friendly Game. Eerst met handen overal aan kunnen raken, daarna met stok en string. Je kunt nooit genoeg Friendly Game doen, en het is ook iets waar je iedere keer naartoe terug gaat.
Dus wil je ergens mee gaan beginnen, begin met Friendly. De oefeningen die daarna komen kunnen heel verkeerd uitpakken als Friendly niet goed zit.
Cassidy schreef:Giolli schreef:Een zweep wordt in grondwerk/NH/Parelli gebruikt als aanwijs stok. Dus niet om te straffen.
Bij Parelli kan die aanwijzing wel degelijk een tik inhouden. Als je die tik later maar friendly wegwrijft.

Cassidy schreef:Parelli kan in het begin heel goed zonder les, maar houdt wel in dat je dient te begrijpen waar je mee bezig bent, en dat er ook nog een heleboel theorie bij komt kijken. Ik ga er daarbij van uit dat de ts wil weten waarom ze dingen aan het doen is, en niet alleen maar "dingetje wil doen".
Parelli echter van een paar oefeningen die je van het internet haalt te willen doen, is verkeerd. Je loopt het risico bij stap 10 te beginnen, terwijl de basis (stap 1 - 9) er nog niet inzit. Het hoeft niet perfect, maar het moet wel redelijk bevestigd zijn.
Later kom je er niet omheen om je te laten controleren. Maar de basis kan zonder les.
Vergt veel kennis en theorie om met Parelli te beginnen.

eclair98 schreef:Ik bedoel ook echt de basis van de basis van de basis.
Is dit dan een beetje redelijke site waar the friendly game duidelijk wordt uitgelegt?
http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... jk.nl/pnh/